شهرستان ها

تجهیز بیمارستان‌ سجادیه تربت جام به دومین دستگاه اکسیژن‌ساز

تربت جام – مدیر پشتیبانی و دفتر فنی دانشکده علوم پزشکی تربت جام از تجهیز بیمارستان سجادیه این شهرستان به دومین دستگاه اکسیژن ساز خبرداد.

محمد حسن خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با رایزنی و پیگیری‌های مسئولان دانشکده علوم پزشکی تربت جام، بیمارستان سجادیه این شهرستان به دومین دستگاه اکسیژن‌ساز تجهیز و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان سجادیه با هدف رفع نیاز بیماران، به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود گفت: این دستگاه اکسیژن‌ساز با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه و با خلوص ۹۳ درصد از طریق تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و وزارت متبوع به دانشکده اختصاص یافت.

مدیر پشتیبانی و دفتر فنی دانشکده علوم پزشکی تربت جام اضافه کرد: با آماده‌سازی محل نصب از جمله کف‌سازی، کابل‌کشی و لوله‌گذاری، ظرفیت تولید اکسیژن این بیمارستان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر یک دستگاه اکسیژن‌ساز با همین ظرفیت و یک مخزن اکسیژن مایع با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر در بیمارستان فعال است که با اضافه شدن دستگاه جدید، تا حد زیادی مشکل تأمین اکسیژن مرتفع خواهد شد.

خاکی بیان کرد: این دانشکده در تلاش است تا با تهیه یک مخزن ذخیره اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ هزار لیتر و نصب و بهره‌برداری از آن، مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان را به طور کامل برطرف کند.

وی با بیان این‌که یکی از مؤثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹، اکسیژن‌تراپی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با گسترش بیماری کرونا در شهرستان و دیگر شهرستان‌های همجوار و احتیاج بیماران به دستگاه اکسیژن‌ساز، این دستگاه می‌تواند کمک بسیار خوبی به بیمارستان و درمان بیماران کرونایی باشد.

بیمارستان سجادیه تربت جام یکی از بیمارستان‌های قدیمی این شهرستان است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۲۲۰ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا