شهرستان ها

تحکیم بستر چالش اصلی مسکن سازی در شمال کشور است

رشت – معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشگامی گیلانی‌ها در آورده گذاری جهت اجرای پروژه ساحت مسکن گفت: تحکیم بستر چالش اصلی مسکن سازی در شمال کشور است.

علی نبیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روند اجرای پروژه مسکن ملی در گیلان با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و رشد چشمگیری نسبت به یکسال گذاشته داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در گیلان با جهش همراه بوده است، گفت: در بازدیدی که از بخش‌های مختلفی از پروژه‌های مسکن ملی در شهرستان‌های گیلان از جمله رشت صورت گرفت، شواهد و آمارها جهش بلند در اجرای نهضت ملی مسکن در استان را نشان می‌دهد.

نبیان با اشاره به ساخت ۴۴ هزار واحد مسکن در گیلان بیان کرد: پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی، اعتمادسازی صورت گرفته است.

وی اشاره به اهمیت مشارکت مردم در جهش تولید مسکن افزود: مردم با تأمین منابع به موقع در آهنگین کردن سرعت پیشرفت پروژه‌های مسکن نقش مؤثری را ایفا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گیلانی‌ها در تأمین منابع نهضت ملی مسکن پیشگام هستند، گفت: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن آورده مالی برخی متقاضیان به بیش از ۱۹۰ میلیون تومان می‌رسد که نشان دهنده اعتمادسازی اجتماعی و اقبال عمومی از نهضت ملی مسکن است.

نبییان به ارائه آماری از میزان پیشرفت پروژه مسکن در گیلان پرداخت و بیان کرد: روند پروژه‌های مسکن چه در نهضت ملی، بازآفرینی شهری، خود مالکی و مسکن روستایی به گونه‌ای عمل شده که پیشرفت پروژه‌ها ۱۰ درصد تا ۱۰۰ درصد را شامل می‌شود.

به گفته وی، بهره برداری از پروژه‌های مسکن در کشور و استان گیلان در سرفصل‌های مختلف به صورت مناسبت محور انجام می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تحویل حدود ۶ هزار مسکن در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد مسکن به صورت خود مالکی، بازآفرینی شهری و روستایی به متقاضیان گیلانی واگذار شده است.

نبیان تحکیم بستر را از اهم مشکلات پروژه‌های مسکن سازی در شمال کشور برشمرد و بیان کرد: پروژه‌های مسکن در استان‌های شمالی به ویژه گیلان به جهت شرایط اقلیمی و مرغوبیت زمین با مساله تحکیم بستر مواجه هستند و بخش قابل توجهی از زمان و هزینه صرف «تحکیم بستر» می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا