شهرستان ها

تخلفات انتخاباتی باید در چارچوب قانون بررسی شود

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تخلفات انتخاباتی باید در چارچوب قانون بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر سه شنبه در جمع کاندیدهای معترض به انتخابات شهر و روستا با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و قانونی مسئولین با متخلفین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان، اظهار کرد: در فرآیند برگزاری انتخابات مردم آزادانه پای صندوق آرا حاضر شده و اقدام به رای گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در این بین امکان وقوع تخلفات انتخاباتی توسط برخی افراد وجود دارد که باید در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات، تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی خرید و فروش آرا، تطمیع، تهدید و… جرم تلقی شده، مشمول برخورد قانونی است.

امام جمعه ایلام با اشاره به لزوم اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات شهر و روستا، یادآور شد: مهم‌ترین پیامد گردهمایی حاضر، ملتهب کردن فضای منفی خرید و فروش آرا توسط برخی نامزدها و مردم است.

کریمی تبار در ادامه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی فرهنگی و فضاسازی مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم، تصریح کرد: غیرت، حیای انسانی و تعبد دینی اجازه خرید و فروش آرای مردم را به شایستگان عرصه انتخابات نمی‌دهد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر لزوم حفظ آرامش توسط نامزدهای معترض اظهار داشت: برخورد و اعتراض قانونی صورت گرفته بازخورد رسانه‌ای و عمومی دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا