شهرستان ها

تشدید توده پرفشار جنب حاره‌ای در اصفهان/گرمای تابستانی در راه است

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش نسبی دمای استان تا پایان هفته جاری به علت تشدید توده پر فشار جنب حاره‌ای در این منطقه خبر داد.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است و آسمان بیشتر مناطق کمی تا قسمتی ابری و در ساعات بعد از ظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی و شمالی با خیزش گرد و خاک محلی همراه است.

وی به افزایش نسبی دما از فردا تا پایان هفته جاری اشاره کرد و افزود: به علت تقویت و گسترش توده پر ارتفاع جنب حاره‌ای از روز دوشنبه شدت گرما افزایش می‌یابد و دمای شهر اصفهان دوباره به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، ادامه داد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

علی‌عسگریان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا