شهرستان ها

تشکیل یگان مشترک میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی

کاشان – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: در دیدار با شهردار کاشان پیشنهاد داده ایم که یگان مشترک میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر احمد دانایی نیا بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از مطالب در فضای مجازی درباره عصارخانه عصاری کاشان اظهار داشت: عصارخانه ها همانند رنگرزخانه ها جزئی از پیکره اقتصادی شهر کاشان بوده است.

وی با اشاره به نامه نگاری و پیگیری‌های فراوان از وزارت میراث برای نگهداشت عصارخانه عصاری کاشان ابراز داشت: بالاخره پس از تلاش فراوان توانستیم برای مرمت و نگهداشت این عصارخانه ردیف بگیریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه امسال برای مرمت اضطراری این عصارخانه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است، تصریح کرد: حدود ۳۰ سال این عصارخانه به حال خود رها شده بود که انشاالله با بودجه‌های اختصاص داده شده امیدواریم مرمت این بنای تاریخی به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام برخی از فعالیت‌ها در بافت تاریخی خاطرنشان کرد: انجام هرگونه فعالیت در بافت تاریخی بدون مجوز اداره میراث فرهنگی ممنوع است و در صورت مشاهده مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم.

دانایی نیا همچنین با اشاره به لزوم حفظ بافت و ابنیه تاریخی تاکید کرد: در دیدار با شهردار کاشان پیشنهاد دادیم که یگان مشترک بین میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی تشکیل شود.

وی ضمن تشکر از شهردار کاشان به دلیل توجه به موضوعات میراث فرهنگی تاکید کرد: امیدوارم با تعاملات شکل گرفته شاهد شکوفایی میراث فرهنگی کاشان طی سال‌های آینده باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا