شهرستان ها

تقویت بنیان‌های اعتقادی توسط مساجدآسیب‌های اجتماعی را کاهش می دهد

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: تقویت بنیان‌های اعتقادی و فعالیت‌های فرهنگی توسط مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی عصر سه شنبه در نخستین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان دماوند که با حضور ابوالفضل حلیم زمهریر، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد اظهار داشت:

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه متأسفانه ادارات فرهنگی بودجه لازم برای انجام امور فرهنگی را ندارند گفت: به نظر می‌رسد انجام تفاهم نامه بین این ادارات و ادارات متمکن از لحاظ مالی با کسب اجازه از کمیسیون انطباق فرمانداری در این خصوص راهگشا خواهد بود.

فتاح دماوندی بیان داشت: در دوران کرونایی خسارات زیادی به حوزه ورزش شهرستان دماوند وارد شد که جبران آن زمان بر است و به نظر می‌رسد بسیاری از ورزش‌های انفرادی را می‌توان در فضای باز با ابتکار عمل و رعایت پروتکل دقیق بهداشتی مجدداً راه اندازی کرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت بحث تحکیم بنیان خانواده، بایدمشاوره‌های دقیق و اجباری پیش از ازدواج و سالیان متمادی پس از آن در دستور کار قرار گیرد تا از بسیاری از معضلات جلوگیری شود.

امام جمعه دماوند عنوان داشت: ریشه بسیاری از طلاق‌ها اعتیاد است که این امر نیاز به آموزش و آگاهی فراگیر و مستمر در خصوص ضررهای غیرقابل جبران اعتیاد دارد و باید بر این موضوع تاکید شود که تقویت بنیان‌های اعتقادی و فعالیت‌های فرهنگی توسط مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا