شهرستان ها

تلاش کانون برای تربیت نسل آینده‌ ساز کنشگر در تراز انقلاب

سیاهکل- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: کانون برای تربیت آینده‌ سازان کنشگر و تراز انقلاب در تلاش است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی پوشش مرغک نشان خبرنگاران نوجوان کانون گیلان با قدردانی از نگاه فرهنگی و همراهی فرماندار و دیگر مسؤولان شهرستان سیاهکل، اظهار کرد: راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران کودک و نوجوان و کشف و پرورش استعدادها از اهم اهداف رونمایی است.

میرعظیمی در ادامه، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نسل کودک و نوجوان و تسهیل‌گری در مسیر دست یابی آینده‌سازان به قله‌های مدنظر مقام‌معظم رهبری (مدظله‌العالی) را از اولویت‌ها دانست و تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف تلاش‌می‌کنیم.

این مسئول فرهنگی درعین‌حال، تربیت نسلی مؤمن، متعهد، متخصص و در تراز انقلاب و حمایت از شکل‌گیری کودکان و نوجوانانی کنش‌گر، از اولویت‌ها دانست و با اشاره به رویکرد دینی فعالیت‌های کانون گفت: پیوست‌های تربیتی و اسلامی نیز مدنظر مسئولان کانون قرار دارد.

وی ادامه داد: روند رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از دانش اصحاب رسانه و حمایت‌های مسؤولان کانون کشور و استان دنبال‌می‌شود و تشویق مطهره‌فرهادی با اهدای لوح سپاس و جایزه از سوی فرهادفلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و تجلیل از روایت‌گران نوجوان توسط دست‌اندرکاران کانون استان، حرکتی ادامه‌دار و گامی در همین مسیر محسوب می‌شود.

رشد و تعالی کودکان، بیان‌گر بیداری جامعه است

«امین بابایی» فرماندار شهرستان سیاهکل در این آئین که با حضور مسئولان کانون استان، اعضای برگزیده باشگاه خبرنگاران نوجوان و خانواده‌های آنان صورت‌گرفت، از اهمیت فرصت‌سازی برای آینده‌سازان سخن‌گفت و رشد و تعالی کودکان و نوجوانان را بیان‌گر بیداری جامعه دانست. پ

بابایی در این میان، خانواده‌ها، مربیان و معلمان و مسئولان را در پویایی و بالندگی نسل کودک و نوجوان مؤثر خواند و با اشاره به اهمیت مسوولیت‌پذیری اولیا، فارغ از شغل و مدرک تحصیلی‌گفت: احساس مسؤولیت، دین‌مداری و ارتباط سازنده والدین بستری مناسب برای رشد و بالندگی فرزندان فراهم می‌کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیاهکل، رسالت مسؤولان و متولیان عرصه فرهنگ را حساس قلمدادکرد و با بیان‌این‌که نسل امروز از نظر هوش، ذکاوت، دقت‌نظر و آینده‌نگری، فراتر از نسل‌های گذشته‌است، تصریح‌کرد: این نسل، جرقه بیداری جامعه اسلامی است و از این‌رو، ضرورت‌دارد با استعدادیابی و هدایت آینده‌سازان، به وظیفه‌ذاتی خود عمل‌کرده و زمینه‌های عرض‌اندام آنان را فراهم‌کنیم.

بابایی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی مسئولان از کودکان و نوجوان و همراهی با مجموعه‌های فرهنگی افزود: خداباوری، مردم‌یاوری، عدالت‌محوری و عاقبت نگری، وظیفه هر مسئول به شمارمی‌رود و لازم‌است با حمایت از کانون پرورش فکری و اعضای این مجموعه در این مسیر حرکت‌کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا