شهرستان ها

هدف‌شناسی در جریان کنشگری مجازی یک ضرورت است

مشهد- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: هدف‌شناسی در جریان کنشگری مجازی پیرامون فضای مجازی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در رویداد تولید محتوا پیرامون انتخابات که به همت سازمان فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) و با حضور صدها نفر از فعالان عرصه فضای مجازی و جنگ نرم در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌شناسی در جریان کنشگری مجازی پیرامون فضای مجازی یک ضرورت است زیرا دشمن امروزه مشارکت را هدف گرفته و در گام بعد تلاش دارد تا مسائل اصلی کشور را جایگزین مسائل فرعی و بی‌اهمیت کند. در این راستا، شما باید برای افزایش مشارکت آگاهانه مردم برنامه‌ریزی داشته باشید تا با توجه به تجربیات ارزشمند پیشین، شبکه مسائل موجود احصا شود و راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو در دستورکار قرار بگیرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: نکته دوم برای کنشگری مجازی درباره انتخابات آن است که فعالان این عرصه اجازه ندهند دعواهای نابجا، مسائل اصلی را کنار بزنند و مسائل فرعی را حاکم کنند. در این کشور، دولتی حاکم بوده که در جریان مجاهدات سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در نبرد با داعش و نظام سلطه، وزیر خارجه وقت هفت ساعت مصاحبه می‌دهد و یکسره پالس منفی علیه مدافعان حرم و محور مقاومت مخابره می‌کند. مساله اینها چه بود؟ غیر از این بود که مساله‌های اساسی را به حاشیه ببرند و مسائل فرعی را جایگزین اولویت خدمت به مردم کنند؟.

وی خاطرنشان کرد: چرا ما به شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان افتخار می‌کنیم؟ زیرا زمانی در این کشور مسئولانی در رأس امور بودند که برای دفاع از جریان مقاومت باید با آنان مذاکره می‌شد تا توجیه شوند. این افتخار ماست که رهبر معظم انقلاب در دیدار با آقای اسماعیل هنیه فرمودند موضع جمهوری اسلامی در قبال فلسطین همان موضع آقای رئیسی است.

گنابادی نژاد ادامه داد: ما امروز افتخار می‌کنیم رئیس جمهور ما تمام هم و غمش تسخیر قلوب مستضعفین، خدمت به مردم و کسب رضای خداوند عالم بود. برخلاف آن‌هایی که امروز عده‌ای پست می‌گذارند، از مسائلی نظیر «ارتفاع بلند» می‌گویند و در عمل، فرزندانشان در اروپا و آمریکا تحصیل می‌کنند و هدفشان از این توییت‌ها نه مردم است و نه رضای خدا بلکه محاسبه ارتفاع پروازهای مقصد آمریکا و اروپا گفتمان غالب آن‌هاست.

سه ویژگی رئیس جمهور آینده از منظر رهبر معظم انقلاب

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در سالروز عروج بنیانگذار کبیر انقلاب تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، روز گذشته سه ویژگی را برای رئیس جمهور آینده مطرح کردند؛ اینکه فعال و پرکار باشد، آگاه به مسائل باشد و به مبانی انقلاب اعتقاد داشته باشد.

وی تأکید کرد: در خصوص موضوع اول، حقیقت این است که دیگر نمی‌توان با نرخ قبل از سال ۱۴۰۰ درباره فعال بودن و پرکار بودن رئیس جمهور صحبت کرد زیرا شهید رئیسی معنای فعال و پرکار را در عمل نشان داد و عیار او مورد تأیید مردم قرار گرفت. به طور مثال، در دورانی که ایشان تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشتند و بنده مفتخر به تصدی مسئولیت در آستانه بودم، به یاد دارم ایشان یک سفر به اصفهان داشتند. کل زمان این مأموریت کاری از حدود ساعت ۸ صبح شروع و تا حوالی ۱:۳۰ بامداد به طول انجامید و صبح مطلع شدم ایشان بعد از اتمام برنامه‌ها استراحت نداشته و به تخت فولاد رفته و تا اذان صبح به نافله و عبادت مشغول بودند و فقط از بعد نماز صبح تا شروع برنامه روز دوم در اول صبح استراحت کوتاهی داشتند. این سیره شهید جمهور بود که تمام عمر خود را به‌صورت خستگی‌ناپذیر وقف خدمت به مردم کرد.

گنابادی نژاد گفت: شهید امیر عبداللهیان که خودش مصداق عینی یک دیپلمات مجاهد بود، برای من تعریف می‌کرد که گاهی در ۲۴ ساعت، شهید رئیسی به سه کشور سفر می‌کرد. در هر کشور نیز برنامه‌های دقیق، مشخص و حساب شده که شدت این برنامه‌ها باعث می‌شد ما از خستگی در پرواز برگشت خوابمان ببرد اما گاهی اوقات ما که در پرواز بیدار می‌شدیم، حاج آقا را در حال نافله شب و عبادت می‌دیدیم.این‌ها روایت یک عمر خدمت مخلصانه است که معیار فعال بودن و پرکار بودن را در تاریخ این کشور تغییر داد و آن زمان گذشت که آقایان در اتاق‌هایشان کار کنند و بعد فیلم درست کنند و فیگور بگیرند که ما فعال و پرکار هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ویژگی دوم رئیس جمهور مورد توجه مردم از منظر رهبر معظم انقلاب، آگاهی فرد است. رئیس جمهور کسی است که اشراف به مسائل داشته باشد. یکی از مسائل مهم کشور نیز همین موضوع عزت است همان‌طور که شما دیدید در سال‌های اخیر، یکی از خط‌های رسانه‌ای معاندان متمرکز بر تطهیر رضاخان بوده در حالی که بزرگترین مزیتی که انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند رضاخان را به قدرت برسانند، قلدری او بود. شما می‌دانید در جریان جنگ جهانی دوم و حمله متفقین، چه توهین‌هایی به هویت ایران عزیز تحمیل شد. سه شهر در آذربایجان غربی و سه شهر در خوزستان سقوط کرد، باز هم رضاخان قلدر اجازه نداشت دستور اقدام نظامی بدهد بلکه او فقط توانست به محمد شایسته وزیر مختار ایران در آمریکا مأموریت دهد تا از آمریکایی‌ها درخواست میانجی‌گری کند که آمریکایی‌ها هم در جواب به صراحت گفتند منافع مورد نظر انگلیسی‌ها، منافع مورد نظر ماست. لذا عزت، از جمله اولویت‌های ماست که نباید اجازه داد میدان آگاهی، میدان دروغ‌پردازی‌های مجازی و رسانه‌ای باشد و فرصت برای معامله سر عزت ایران شود.

عیار شهید رئیسی، عیار انقلاب، امام و رهبری و مردم بود

وی اظهار کرد: امروزه رئیس‌جمهوری که برای دفاع از مدافعان حرم و ملت مظلوم فلسطین دچار لکنت زبان شود، شایسته ریاست جمهوری این مردم نیست. همچنین کسی که بخواهد در جریان خدمت به مردم گرفتار محدود ماندن به میز و کار در فضای دور از مردم باشد، شایسته این ملت نیست. ما امروز افتخار می‌کنیم رئیس جمهوری داشته‌ایم که حتی فرمانداران هم به آن روستا سر نزده بودند. عیار آقای رئیسی، عیار انقلاب، امام (ره)، مقام معظم رهبری و مردم بود. فقط ۱۶ ویژگی در پیام تسلیت شهادت ایشان مطرح کردند و باید حافظ این میراث بود.

گنابادی نژاد افزود: کاری که در بسیج فضای مجازی استان شده، یک عمل نمونه، ممتاز و فاخر و یک کار فرهنگی تمیز است. قبلاً هم بنده به مسئول بسیج فضای مجازی استان عرض کرده بودم که این برنامه‌ها، باید یک طرح ثابت در حوزه فضای مجازی شود و نباید منحصر در مناسبت‌های خاص بمانیم. شما برادران و خواهران، افسران جوان جنگ نرم و فضای مجازی هستید و باید این توانایی و تأثیرگذاری را کسب کنید که چه به صورت آفند و چه پدافند، کنشگری فعال در فضای مجازی داشته باشید و ما هم از ظرفیت‌های استانی همچون شورای فضای مجازی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم نمونه این طرح‌ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا