شهرستان ها

توانمندی مدیریتی نیروهای بومی مورد توجه قرار گیرد

بیرجند-قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای بومی متخصص، متعهد و مردمی در عرصه های مدیریتی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از آنجایی که در فصل جا به جایی مدیران در خراسان‌جنوبی هستیم، تأمل و توجه به برخی از شاخصه‌های مدیران در فرهنگ دینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با تأمل در عهدنامه مالک اشتر می‌توان به آن دست یافت.

امام جمعه موقت بیرجند و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از تأکیدات امام علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر برای انتخاب مدیران تخصص و داشتن تجربه کافی از یک طرف و اصالت خانوادگی از جنبه دیگر است.

نوفرستی با بیان اینکه بی‌شک یکی دیگر از ویژگی‌های مدیر در نظام اسلامی داشتن تعهد به انقلاب و کشور است، ادامه‌داد: در شرایط فعلی جامعه یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های یک مدیر، آگاهی از شیوه‌های مانع‌زدایی از تولید است.

وی در زمینه شاخصه بومی بودن مسئولان استانی افزود: به نظر من اگر مدیر بومی متخصص و متعهد و مردمی داشته باشیم در اولویت انتخاب است ولی در شرایطی و برای برخی از سازمان‌ها و ادارات ممکن است انتخاب مدیری از دیگر استان‌ها نیاز باشد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: من بومی بودن را یکی از چندین شاخصه انتخاب مدیران استانی می‌دانم که باید مد نظر قرار گیرد ولی نمی‌توان آن را تنها معیار و شاخصه انتخاب یک مدیر دانست بلکه باید مجموع ملاک‌ها در نظر بگیریم.

نوفرستی اظهار کرد: این نکته را نیز باید مد نظر قرار دهیم که گاه وقتی یک نیروی انسانی توانمند ما برای خدمت چند سالی به استان دیگری می‌رود از تجربیات و روش مدیریتی آن منطقه می‌آموزد و دید وسیعی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سرمایه‌های انسانی خراسان‌جنوبی گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و با توجه به جمهوری بودن آن مدیران استانی باید مردمی و در بطن جامعه باشند تا از نزدیک دغدغه‌ها و دل نگرانی‌های آنان را درک کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا