شهرستان ها

توزیع بیش از ۲۵۰۰۰ تن کود برای کشت‌های پاییزه در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کرمانشاه از توزیع بیش از ۲۵۰۰۰ تن کود برای کشت‌های پاییزه در کرمانشاه خبر داد.

سهراب مصطفی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص تهیه کود شیمیایی برای کشت پاییزه، اظهار کرد: با وجود تقاضای بالا در مهر ماه امسال اما کود مورد نیاز کشاورزان تأمین شده است.

وی با تاکید بر افزایش ۷۷ درصد تأمین کود نسبت به سال گذشته، افزود: تاکنون ۲۵ هزار تن کود فسفات، ازته و پتاسه برای کشت پاییزه توزیع شده که شامل ۱۶ هزار تن کود ازته، هفت هزار تن کود فسفاته و ۲ هزار تن کود پتاسه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در یک مقطع چند روزه قیمت کود شیمیایی طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرد که پس از مدت کوتاهی این مصوبه لغو و قیمت‌ها به حالت اول خود بازگشت.

مصطفی عنوان کرد: در تاریخ ۲۲ مهرماه به دلیل تغییر قیمت بر اساس مصوبه اعلام شده و اجرای آن توقف چند روزه در حمل و نقل داشته که پس سه روز در تاریخ ۲۵ مهر ماه این مصوبه لغو شد.

وی بیان کرد: کشاورزانی که بین تاریخ‌های ۲۲ تا ۲۵ مهرماه کودی را خریداری کردند می‌توانند با نرخ جدید اعلام شده به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و با دادن شماره حساب خود وجه اضافه‌ای که پرداخت کردن را به حساب خود بازگردانند.

مصطفی در پایان به سهمیه کود شیمیایی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بیش از یکصد و یازده هزار تن است که بخشی از آن جذب شده و تاکنون در رساندن کود به دست کشاورزان کمبود و مشکلی وجود نداشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا