شهرستان ها

جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» در یزد آغاز شد

یزدـ معاون فرهنگی شهردار یزد از آغاز جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» همزمان با روز جهانی مبارزه با موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ملازینلی، روز شنبه در نشستی خبری جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» اظهار داشت: این جشنواره در تلاش است با استفاده از ظرفیت هنرمندان، تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌های مرتبط به تولید محتوا در راستای مبارزه با موادمخدر بپردازد.

وی عنوان کرد: در این جشنواره از انواع محتواها نظیر انیمیشن، موشن گرافیک، فیلم، کلیپ و دوربین مخفی در راستای مبارزه با این آسیب گام استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب این جشنواره بیان کرد: فضاسازی شهری، تولید و پخش کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات مجازی، برگزاری نمایشگاه مجازی، برپایی بازارچه خیریه، برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای رایگان، دوچرخه سواری درون محله‌ای، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان مرکزی یزد از جمله این برنامه‌هاست.

ملازینلی همچنین برپایی نمایشگاه موادمخدر را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد و افزود: در طول این جشنواره با استفاده از ظرفیت هنرمندان از خانواده های شهدای مبارزه با موادمخدر همچنین افراد بهبود یافته مستند ساخته خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه دوچرخه سواری در سه محله حسن آباد، صدرآباد و پردیسان اجرا می شود که این طرح در راستای افزایش مشارکت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها با محوریت مبارزه با موادمخدر و آگاهی بخشی در این زمینه اجرا خواهد شد.

همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌ها در مبارزه با موادمخدر نیازمند تحول جدی است

نماینده معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه همکاری نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌ها در امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، نیازمند تحولی جدی است، اظهار داشت: برنامه های جشنواره «نه به اعتیاد» بارویکرد مردمی و میدانی در قالب خانواده و با استفاده از آموزش‌های کاربردی، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مهدی حمیدی درباره نقش نیروی انتظامی در کاهش مصرف مواد مخدر به ارائه آموزش های مجازی با محوریت دانش آموزان و دانشجویان، تهیه کلیپ های آموزشی برگزاری وبینارهای آموزشی و کارگاه های آموزشی حضوری اشاره کرد.

برنامه‌های پیشگیرانه اعتیاد در طول سال در مناطق کم برخوردار یزد دنبال می‌شود

مدیر حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره «نه به اعتیاد» خواستار همکاری رسانه ها برای اطلاع رسانی این رویکرد فرهنگی اجتماعی شد.

محمد فکر عنوان کرد: کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در طول سال برنامه های متعددی را با شعار یاریگران زندگی در سه محور اصلی آموزش، پیشگیری و مشارکت اجتماعی با تمرکز در مناطق کم برخوردار و محروم و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و هم اندیشی برنامه ها به صورت ویژه دنبال می‌کند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا