شهرستان ها

حیات آیت الله تاکندی صرف تبلیغ دین و حمایت از ولایت شد

قزوین – امام جمعه قزوین آیت‌الله تاکندی را عالمی دانست که برای تبلیغ دین در دورترین روستاها هم کوتاهی نکرد و گفت: عمر مرحوم تاکندی بر تبلیغ دین و همچنین حمایت از ولایت و رهبری سپری شد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به شهادت امام حسین عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت بقیه اله (عج) اظهار کرد: امام حسن عسگری (ع) تاکید بسیاری بر حسن خلق با موافقان و مخالفان داشته و برجذب حداکثری تاکید داشتند و این وظیفه مسلمانان و شیعیان در جامعه امروز است.

امام جمعه قزوین افرود: زمین هرگز بدون حجت باقی نمی‌ماند و بر همین اساس نیز امروز همگان منتظر ظهور امام عصر (عج) هستند.

وی با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر، ان را آرزوی هر مسلمانی دانست و عنوان کرد: ریشه کنی فقر تبعیض را از بین خواهد برد و با از بین رفتن تبعیض شاهد تحقق عدالت شایسته جامعه دینی خواهیم بود.

آیت الله عابدینی با اشاره به درگذشت آیت الله تاکندی، او را عالمی دانست که برای تبلیغ دین در دورترین روستاها هم کوتاهی نکرد و گفت: عمر مرحوم تاکندی بر تبلیغ دین و همچنین حمایت از ولایت و رهبری سپری شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ضمن تقدیر از مردم قزوین به جهت حضور با شکوه در بدرقه آن مرحوم به دیار ابدی تاکید کرد: این حضور برگرفته از قدردانی مردمی بود که سال‌ها از برکت حضور آن مرحوم بهره برده بودند و مردم قزوین هرگز خدمات این عالم برجسته را فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره آتش افروزی جدید در افغانستان و افزایش تحرکات داعش در این کشور، ان را تحت حمایت اسرائیل و آمریکا دانسته و بیان کرد: امیدواریم انتخابات عراق نیز زمینه امنیت، آسایش و وحدت را در این کشور اسلامی فراهم آورد.

امام جمعه قزوین در پایان با تقدیر از کارکنان ناجا برای برگزاری برنامه‌های باشکوه در این هفته تصریح کرد: ایجاد نظم و افزایش دقت در ناجا در تعامل با مردم رضایت بیشتر مردم و در نهایت خداوند را فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا