شهرستان ها

خدمتی بی منت برای مردم/شهادت ۱۶۸ پلیس خراسان شمالی در دفاع از وطن

بجنورد- پلیس بودن بیش از آن که یک شغل باشد، عشق و علاقه به خدمت است به طوری که اگر این عشق در کسی نباشد حتی یک لحظه نیز نمی‌تواند خطرات آن را به جان بخرد و به مردم خدمت کند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها؛ شاید یکی از سخت‌ترین شغل‌ها باشد؛ البته نباید بگوییم شغل زیرا کسی که به دید شغل به آن نگاه کند قطعاً خیلی زود جا می‌زند و راه زندگی خود را تغییر می‌دهد.

عشق و علاقه واژه بهتری برای توصیف آن است؛ افسر نیروی انتظامی بیش از آنکه به عنوان یک فعالیت کاری مطرح باشد بیشتر عشق به خدمت است. عشقی که اگر وجود نداشت ادامه مسیر در این مجموعه را غیر ممکن می‌ساخت. دلیلش هم سختی‌هایی است که این حرفه دارد. سختی‌هایی که فرد با پوست و گوشت خود حس می‌کند اما عشق به مردم و خدمت به آنها، دردش را کاهش داده و آن را تبدیل به یک شیرینی می‌کند.

نیروی انتظامی که شب و روز ندارد و طی همه لحظات شبانه روز در حالت آماده باش است، وظیفه سختی را بر دوش می‌کشد. وظیفه‌ای که لحظه‌ای تعلل می‌تواند زیان‌های زیادی را در پی داشته باشد لذا افسر نیروی انتظامی نباید حتی یک ثانیه در کارش غفلت کند.

هدف نیز مشخص است؛ افزایش امنیت در جامعه. این هدف مقدس به کارکنان نیروی انتظامی قدرتی می‌دهد تا سختی‌ها را تحمل کرده و با آن مقابله کنند.

در هفته نیروی انتظامی سری به خیابان‌های بجنورد می زنیم و سعی می‌کنیم افسرانی که می‌بینیم را به صحبت گرفته و اندکی از خاطراتشان بپرسیم.

هر صدای بی سیم؛ یک عملیات دشوار

استوار یکم محمد اصلانی (نام مستعار)، که در یکی از میدان‌های اصلی شهر مشغول گذراندن زمان کاری خود است و جزو کادر یگان امداد می‌باشد در گفتگو با مهر از سختی‌های شغل و عشق به خدمت می‌گوید و در این خصوص اظهار می‌کند: فهمیدن سختی شغل فقط با حضور در آن فهمیده می‌شود و نمی‌توان آن را توضیح داد.

وی افزود: ممکن است یک روز بسیار شلوغ باشد اما روزی خلوت تر به نظر برسد اما در هر لحظه استرس همراه ماست و با هر بار صدای بی سیم خود را برای یک عملیات سخت آماده می‌کنیم همانطور که تاکنون از این گونه عملیات‌ها زیاد اتفاق افتاده است.

وظیفه شناسی گوهر پلیس بودن است

اصلانی در ادامه یکی از خاطرات خود را بازگو کرد و بیان داشت: یک بار حدود ساعت ۱۰ شب در حال گشت زنی بودم که ۳ نفر را همراه با چماق اطراف یک خودرو دیدم.

این افسر ناجا ادامه داد: تا نزدیک این گروه شدم سوار بر خودرو شده و فرار کردند؛ پلاک آنها مخدوش بود و خیابان‌ها را به سرعت و حتی خلاف می‌پیمودند که به تعقیب این گروه ادامه دادم.

وی افزود: پس از حدود ۱۵ دقیقه تعقیب و گریز و با کمک سایر گشت‌های سطح شهر این خودرو را متوقف کردیم و افراد دستگیر شدند.

اصلانی تاکید کرد: پس از تحقیقات متوجه شدیم این گروه قصد خرابکاری و ایجاد درگیری در یک محله را داشتند که ناموفق بودند.

این افسر وظیفه شناس در انتها گفت: من می‌توانستم این صحنه را نادیده گرفته و مسیرم را تغییر دهم اما در این صورت حقوقم حلال نیست؛ وقتی یک وظیفه را قبول کرده‌ایم باید آن را به درستی انجام دهیم زیرا مردم روی ما حساب کرده‌اند؛ وظیفه شناسی گوهر وجودی پلیس است.

نقص یک نفر برای کل مجموعه نوشته می‌شود

ستوان دوم سلیمان ستاری (نام مستعار)، نیروی فعال در یک کلانتری نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: هر روزه با اقشار مختلف جامعه رو به رو هستیم که باید در طول مدت خدمت رفتار مناسبی با آنها داشته باشیم و تا جایی که ممکن است کارشان را راه بیندازیم در غیر این صورت یک نقص نیروی انتظامی را به کل مجموعه نسبت می‌دهند.

وی افزود: چه فعالیت در درون کلانتری و چه بیرون آن بسیار حساس است و باید در هر دو مکان حفظ امنیت مردم در اولویت ما باشد.

ستاری تصریح کرد: پلیس خود را خدمت گزار مردم می‌داند و از این رو حتی حاضریم جان خود را فدای امنیت جامعه کنیم همانطور که بسیاری از هم رزمانمان این کار را کرده‌اند.

این افسر نیروی انتظامی خراسان شمالی برخورد قاطع و جدی با متخلفان و نرم خویی با مردم را ویژگی یک مأمور پلیس دانست و گفت: باید تفاوت این دو را درک کنیم تا مردم امنیت و آسایش بیشتری داشته باشند.

سربازان مظلوم اما پر اثر / نقش سرباز در برقراری امنیت نادیده گرفته نشود‏‬

اما کم لطفی است که از نیروی انتظامی و خدماتش سخن بگوییم اما نقش سربازان را نادیده بگیریم؛ سربازانی که بهترین زمان از عمر خود را در اختیار نظام قرار داده‌اند تا به کمک آنها امنیت جامعه بیش از پیش تأمین شود.

سربازان، این قشر مظلوم که نه حقوق خاصی می‌گیرند و نه توجهی به آنها می‌شود نیز نقش به سزایی در برقراری امنیت دارند به طوری که در کنار هر مأمور، یک سرباز نیز ایستاده است؛ هم پا و همگام.

جواد، سرباز کلانتری که جوانی ۲۳ ساله و متأهل که مشغول پست دادن در نگهبانی کلانتری است در گفتگو با مهر گفت: دلم برای دیدن همسرم تنگ است منتها باید اینجا خدمت کنیم.

وی افزود: افسران و سربازان مال و ناموس مردم را مال و ناموس خود می‌دانند؛ هر چند سربازی اجباری است اما وقتی این لباس را بر تن کردیم نباید از آن سو استفاده کرده و یا سست کاری کنیم.

این سرباز در انتها گفت: جدی نگرفتن کار علاوه بر اینکه ممکن است امنیت جامعه را به خطر بیندازد، ممکن است به خود سرباز و یا حتی کادر ضربه بزند.

۷۰ درصد شهدای نیروی انتظامی خراسان شمالی در راه مبارزه با قاچاق شهید شدند

نیروی انتظامی خراسان شمالی همواره نشان داده از هیچ تلاشی برای خدمت گذاری به مردم دریغ نمی‌کند؛ چه زمان جنگ که ۹۲ شهید و ۱۱۲ جانباز را تقدیم انقلاب کرد و چه اکنون؛ این مسئله را سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با مهر عنوان کرد.

وی افزود: نیروی انتظامی خراسان شمالی پس از جنگ نیز خدمات فراوانی را برای حفظ امنیت انجام داده است.

مظاهری تاکید کرد: پس از دوران دفاع مقدس، نیروی انتظامی استان ۷۶ شهید را تقدیم انقلاب کرده است که ۵۱ نفر آنان در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بیان داشت: همچنین ۱۴۴ جانباز و یک نفر آزاده در راه خدمت به مردم تقدیم انقلاب شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا