شهرستان ها

خروج دام از استان کردستان به خارج از کشور قاچاق محسوب می شود

سنندج-استاندار کردستان گفت: خروج دام و تردد بین استانی احشام به شهرهای دیگر براساس مصوبه شورای تامین منعی ندارد اما به خارج از کشور قاچاق محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: خروج دام به خارج از کشور قاچاق محسوب می‌شود و باید برخورد قانونی انجام شود اما خروج دام و تردد بین استانی احشام به شهرهای دیگر قاچاق نیست و بر اساس مصوبه شورای تأمین منعی ندارد.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی و گمرک به هیچ عنوان حق توقیف دامی را از استانی به استان دیگر ندارند.

استاندار کردستان در خصوص ساماندهی مرز باشماق مریوان اظهار داشت: دو سال از شروع ساماندهی مرز باشماق می‌گذرد و بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات مطرح شده در مرز باشماق مربوط بر عدم ساماندهی است.

مرادنیا با اشاره به اینکه شعارهایمان باید با عملکردمان نزدیک باشد، عنوان کرد: کردستان داری دومین مرز زمینی کشور است و باید عملکرد بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ارزش مبادلات تجاری شامل ترانزیت، واردات و صادرات در دو مرز رسمی استان بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: این مهم بیشتر در تزانزیت افزایش داشته است.

استاندار کردستان با انتقاد از کم کاری برخی بخش‌ها در اداره پست اظهار کرد: اگر خلافی صورت گرفته باید منعکس و برخوردهای لازم انجام شود اما سزاور نیست کالاهای مردم چهارماه در پست نگه داشته شود چرا که کالاها سرمایه مردم هستند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا