شهرستان ها

دانشکده آینده پژوهی در تمام دانشگاه‌های آزاد کشور ایجاد می‌شود

بجنورد- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده آینده پژوهی و پیشرفت در مراکز تمام استان‌های کشور ایجاد خواهد شد تا برای توسعه هر استان برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبر مهر، محمد مهدی طهرانچی ظهر دوشنبه در دیدار کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر عملکرد دانشگاه به درستی تنظیم نشود مشکلاتی در ۱۰ سال آینده رخ خواهد داد لذا مشکلات فعلی آموزشی نیز به دلیل تصمیمات اشتباه ده سال قبل است.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه موتور پیشران پیشرفت، در گام دوم انقلاب دانشگاه است، بیان کرد: تفکر آموزش برای آموزش نه در مکتب فکری اسلام است و نه در تفکر غربی‌ها؛ اما در ذهن ما جا انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید منطبق با زیست بوم باشد، افزود: میلیون‌ها فرد تحصیل کرده و صدها دانشگاه خوب داریم که جزو برکات انقلاب هستند اما در گام دوم باید مسیر را تغییر دهیم؛ البته این به معنی نفی اقدامات پیشین نیست.

طهرنچی در ادامه با اشاره به برخی از مزیت‌های خراسان شمالی گفت:: باید نیروی انسانی متخصص در رشته مفید تربیت شوند در غیر این صورت هم یک مسؤلیت خالی می‌ماند و هم یک فرد متخصص بیکار تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: مشکل ما در کشاورزی و معدن، علم نیست بلکه نیاز به فناوری و نوآوری بیشتر داریم.

وی افزود: دیگر رشته‌هایی مانند برق نمی‌خواهیم بلکه فناوری جدیدی می‌خواهیم تا از رشته برق فناوری مرتبط با مشکلات منطقه ارائه دهد.

طهرانچی با تاکید بر اینکه علم مهندسی معدن در صورت نداشتن دانش در حوزه‌هایی چون حمل و نقل و مدیریت مالی، فایده‌ای ندارد، ادامه داد: اکنون ۷ درصد معادن جهان در ایران است اما رشته مهندسی معدن حتی در دانشگاه‌های دولتی مازاد ظرفیت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مهارت‌های جدید، صنایع نوآورانه، انتقال فناوری، تحصیل به همراه توانمندسازی رویکرد جدید دانشگاه آزاد است.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد اشتباه دانشگاه باعث نابودی آینده یک جوان است، افزود: دانشکده آینده پژوهی و پیشرفت در مراکز تمام استان‌های کشور ایجاد خواهد شد تا برای توسعه هر استان برنامه‌ریزی کند.

طهرانچی بر لزوم افزایش رشته‌های مرتبط با ظرفیت های هر شهر تاکید کرد و گفت: باید دانشکده مهارت و کارآفرینی در هر استان راه اندازی شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا