شهرستان ها

دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل بر مبنای مدرسه محوری اجرا می‌شود

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دستورالعمل پدافند غیرعامل بر مبنای مدرسه‌محوری و با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان در مدارس اجرایی خواهد شد.

کلام الله صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اجرای این دستورالعمل‌ها جزو اقداماتی است که برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای صورت گرفته است، اظهار کرد: ۲۷ ماه آموزش غیرحضوری در دوران کرونا آسیب‌های زیادی به نظام تعلیم و تربیت و دانش آموزان وارد کرد که با آغاز آموزش به صورت حضوری در سال ۱۴۰۱ تلخی دوران تعطیلی مدارس به شیرینی شروع تحصیل دانش آموزان عزیز تبدیل شد.

وی با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در برخی از مدارس دخترانه در اردبیل خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزهای اخیر عواملی دست به دست هم داده اند تا مدارس به تعطیلی کشیده شود و حوادثی روی داده که سبب نگرانی اولیا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: برای جلوگیری از پیشامدهای احتمالی با ارسال دستورالعمل به مدارس در تلاشیم با مشارکت اولیا و دانش آموزان، پدافند غیرعامل را در مدارس تقویت کنیم.

صفری گفت: دستورالعمل‌های لازم برای اقدامات و تدابیر پیشگیرانه مدیران مدارس در مقابل حوادث احتمالی ارسال شد و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و … برای عوامل اجرایی مدارس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی در کنار آموزش و پرورش تلاش می‌کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند، از اولیای دانش آموزان خواست؛ تا در کنار مدیران برای صیانت از مدارس تلاش کنند و در مقابل عوامل بسیار اندکی که می‌خواهند در فرآیند یاددهی و یادگیری خلل وارد کنند، ایستادگی کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا