شهرستان ها

دستگیری بیش از ۲۲۰۰ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی حاجیان با اشاره به برنامه‌های پلیس برای مبارزه و مقابله با پدیده اعتیاد و برخورد با قاچاقچیان اظهار کرد: در این راه تاکنون ۱۳ هزار نفر از همکارانم در سراسر کشور به درجه رفیع شهادت و یا جانبازی نائل آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در صف مقدم مقابله با اعتیاد و قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد، افزود: برخورد با این پدیده و سوداگران مرگ مدتی است در کرمانشاه آغاز شده و از این پس نیز جدی تر و با قاطعیت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به اهم اقدامات صورت گرفته پلیس در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت و با تلاش همکاران حدود ۵۵۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر و بالغ بر ۴۰ هزار حبه قرص روانگردان در استان کشف شده است.

حاجیان از دستگیری ۲ هزار و ۲۲۶ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد متجاهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰ نفر آنها قاچاقچی حرفه‌ای، یک هزار و ۱۸ نفر خرده فروش، توزیع و تولید کننده و یک هزار و ۱۴۸ نفر هم از معتادان متجاهر بوده‌اند.

وی یادآوری کرد: در بحث دستگیری قاچاقچیان حرفه‌ای و خرده فروشان، توزیع و تولیدکنندگان طی سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که به ترتیب ۵۳ و ۸۲۴ نفر بوده‌اند پنج درصد و در بحث جمع آوری معتادان متجاهر که سال قبل ۴۴۰ نفر بوده‌اند ۲۱۴ درصد رشد داشته‌ایم.

برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر در اولویت کار پلیس

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس در حوزه مواد مخدر، برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر را در اولویت کار خود قرار داده است، گفت: اعتقاد داریم خرده فروشان حلقه میان قاچاقچیان و شهروندان و یکی از اصلی ترین عاملان به اعتیاد کشیده شدن جوانان هستند و معتادان متجاهر نیز نقش زیادی در افزایش سرقت‌های خرد داشته‌اند.

وی با اشاره به اهتمام پلیس و دستگاه قضائی برای برخورد با این افراد، ادامه داد: در همین راستا پلیس شدیدتر و جدی تر از قبل با آنها برخورد و دستگاه قضائی نیز شعبه ویژه ای برای رسیدگی به جرایم این افراد تشکیل داده است.

حاجیان در عین حال از آمادگی پلیس برای جمع آوری بیش از سه هزار معتاد متجاهر شناسایی شده استان ظرف مدت ۴۸ ساعت خبر داد و گفت: مشکلی که اینجا وجود دارد فراهم نبودن زیرساخت‌ها و محلی برای نگهداری و کمک به بازاجتماعی شدن آنها و برگشت به دامان جامعه است که امیدوارم مسئولان امر هرچه سریع‌تر این شرایط را ایجاد کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا