شهرستان ها

دستگیری ۶عضو گروهک تروریستی جیش الظلم

زاهدان_ فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان از دستگیری۶عضو گروهک‌ تروریستی جیش الظلم در سطح استان خبر داد و گفت: طی این مدت ۶نفر از اعضای این گروهک نیز به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دوستعلی جلیلیان، پیش از ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هلاکت ۶ نفر و دستگیری شش عضو گروهک تروریستی جیش الظلم از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان، افزود: طی این مدت، دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم که در ایرانشهر قصد عملیات انتحاری را داشتند نیز قبل از انجام هر گونه اقدامی، توسط مأموران انتظامی به هلاکت رسیدند.

وی اظهار کرد: با آنکه سیستان و بلوچستان به عنوان استانی امنیتی شناخته می‌شود اما براساس آمارهای انتظامی، این خطه پهناور جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی به اجرای یازدهمین مرحله از طرح رعد در سیستان و بلوچستان در طی هفته اخیر اشاره و بیان کرد: طرح رعد، مبارزه بی امان با تمام مؤلفه‌های ناامنی در تمام حوزه‌ها از جمله جرایم امنیتی خشن مبارزه با مواد مخدر و کلاهبرداری است که توسط انتظامی در سطح کشور اجرا می‌شود.

جلیلیان در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح‌های رعدی که در سیستان و بلوچستان انجام شده، موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: طرح رعد در کنار طرح‌های امنیت‌های محله محور، توسط نیروی انتظامی در ۲۶ شهرستان استان اجرا می‌شود که در هفته اخیر شاهد اجرای مرحله یازدهم آن بودیم.

جلیلیان به برخورد قانونی با دارندگان و قاچاقچیان سلاح‌های غیرمجاز، دستگیری معتادان متجاهر، اتباع بیگانه غیرمجاز، سوداگران مرگ، خرده فروشان مواد مخدر، توقیف خودروهای اتباع و سایر طرح‌های پیشگیرانه، عملیاتی و ضربتی به عنوان طرح‌هایی که ثبات و امنیت را در استان به وجود آورده‌اند، اشاره کرد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با اقدامات انجام شده، ۱۳ درصد کاهش جرایم مختلف را در سیستان و بلوچستان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که این رقم در نوع خود کم نظیر بوده و همچنین دستگیری سارقان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به افزایش پنج درصدی کشفیات در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال، تاکنون ۲۷ هزار و ۳۱ نفر متهم درسطح استان دستگیر شده و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدا سال تاکنون ۷۲۸ مورد از انواع سلاح غیر مجاز در سطح سیستان و بلوچستان کشف شده، تصریح کرد: در بین آنها، سلاح‌ها خاص و نیمه سنگین وجود داشته است.

جلیلیان از کشف ۲۵ تن انواع مواد مخدر در کمتر از سه ماه در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این زمینه، ۶۴۷ نفر قاچاقچی خرد و کلان دستگیر و شش هزار و ۵۳ نفر معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ،۱۷ هزار و ۴۱۹ نفر اتباع بیگانه غیر مجاز در سیستان و بلوچستان دستگیر و از کشور طرد شده‌اند که این رقم یک افزایش ۲۳ درصدی را در این حوزه به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۹ نفر از اشرار مسلحی که در مسیرهای ارتباطی برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده بودند، دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: ۶ باند سلاح و مهمات نیز در این مدت در سطح استان متلاشی شده اندکه در این راستا نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: در حوزه برخورد با جرایم سایبری و فضای مجازی نیز با توجه به اینکه پلیس فتا جز پلیس‌های نوپا و نوظهور هست، ۹۰ درصد از جرایم سایبری منجر به کشف و دستگیری شده و همچنین ۷۵۰ سایت غیرمجاز در سطح استان مسدود و ۷۴ پرونده قضائی در پلیس فتا تشکیل و تحت رسیدگی است.

جلیلیان با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان ۳۰ درصد کاهش داشته نیز گفت: جان باختگان تصادفات جاده‌ای نیز با کاهش ۵۳ درصدی رو به رو بوده که در کشور این رقم بی‌نظیر بوده، همچنین مصدومان تصادفات جاده‌ای ۲۵ درصد کاهش داشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا