شهرستان ها

دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی باید متوقف شود

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: قرار است با احداث شهرک‌های صنعتی در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد نه اینکه بخواهیم با زمین‌های بیت المال تجارت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در جلسه شورای قضائی استان مرکزی با اشاره به آمار نگران کننده مبتلایان به کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم است و متأسفانه هنوز درمان سویه های جدید کرونا کشف نشده است به همین خاطر می‌طلبد مردم در موج پنجم کرونا بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتخاب شهردار پاکدست برای اراک یک نیاز ضروری است

وی ادامه داد: استانداران، مدیران کل و حتی شهرداران در توسعه هر استان و شهری مؤثر هستند، امروز انتخاب یک شهردار خوب برای اراک یعنی بهترین خدمت را در حق شهروندان اراک کرده‌ایم، شهر اراک همچون سایر شهرهای کشور نیاز به یک شهردار و شورای شهر خوب دارد که در جلسه به سمت هم قندان پرت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بودجه سال جاری شهرداری اراک یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است بنابراین مدیریت این منابع بسیار مهم است، اگر این بودجه خوب و درست هزینه شوند و اگر در این بودجه به رفع مشکلات مناطق حاشیه‌ای توجه شود، کمترین نارضایتی اجتماعی را شاهد خواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی شهر کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: باید اولویت بندی در بودجه شهرداری شود به جای اینکه بخواهند این پول را برای ساخت پل هزینه کنند برای مناطقی هزینه کنند که از لحاظ فضای تفریحی و ورزشی و فضای سبز با مشکل جدی روبرو هستند و دستگاه قضا و دادگستری استان به عنوان حفظ حقوق عامه و معاونت نظارت در هزینه کرد بودجه شهرداری اراک ورود پیدا کند.

استان مرکزی برای توسعه نیاز به یک استاندار پاکدست دارد

خطیب نماز جمعه اراک گفت: در کنار انتخاب شهردار، استان نیاز به انتخاب یک استاندار خوب و پاکدست دارد وقتی برای استانی همچون استان مرکزی یک استاندار خوب انتخاب شود در راستای آن مدیران کل سالم و پاکدست برای دستگاه‌های استان منصوب می‌شوند و آن وقت دیگر نیاز نیست دستگاه قضا و دادگستری تمام تلاش خود را برای مقابله با فساد درون سازمانی و بیرون سازمانی بگذارد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی ظرفیتی حداقل سه برابر وضعیت موجود دارد، عنوان کرد: لازم نیست شهرک‌های صنعتی با این همه ظرفیت زمین‌های دیگر را برای احداث شهرک صنعتی بگیرند، در دیوان عدالت اداری مصوب شد شهرک‌های صنعتی حق ندارند بیش از هزینه‌ای که بابت زمین پرداخت می‌کنند از خریداران دریافت کنند.

دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی متوقف شود

دری نجف آبادی تاکید کرد: بنا نیست شهرک‌های صنعتی تجارت خانه باشند، شهرک‌های صنعتی برای سرمایه گذاری تولید ناخالص ملی سرمایه گذاری کنند، مگر زمین در مالکیت اشخاص است که بخواهیم در شهرک‌های صنعتی بورس بازی زمین و تجارت راه بیاندازیم، قرار است با احداث شهرک‌های صنعتی در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد نه اینکه بخواهیم با زمین‌های بیت المال تجارت کنیم.

وی ادامه داد: بنده معتقد به پیشگیری و نظارت هستم و صیانت از پیشگیری باید یک اصل مهم برای دادگستری استان مرکزی باشد. اگر سیستم سلامت پیش رود بسیاری از دغدغه‌ها کم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه قضا بدون مردم، نظام و جامعه معنایی ندارد، گفت: یکی از عیب‌های بزرگ دولت قبل فاصله گرفتن از مردم بود و ما هر چه به عنوان دلسوز این امر را تذکر دادیم، گوش نداند. امیدوارم در دولت جدید این فاصله کمتر شود.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه سلامت وکلا یک اصل مهم در دستگاه قضا است، گفت: باید دست برخی از وکیلان فاسد را قطع کرد و نگذاشت بیشتر از این زمینه فساد را در جامعه کشور و جامعه فراهم آورند.

وی ادامه داد: برخی وکلا، وکلای عجیبی هستند نمی‌گذارند کار به سامان برسد به عنوان مثال جریان پرونده آذرآب را وکیل نمی‌گذارد، می‌رود شکایت می‌کند و روند کار آذرآب را حداقل دو الی سه ماه به عقب می‌اندازد.

دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: کارشناسان بسیار مهم هستند و کارشناس باید کارشناسی کند و نباید گذاشت کارشناس به دام فساد بیافتاد و دستگاه قضا و دادگستری با کارشناسان متخلف برخورد قاطع داشته باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا