شهرستان ها

دولت همتی تداوم روحانی است/از تداوم دولت روحانی با همتی خوشحالیم

کرمانشاه- در ششمین مناظره از سلسه مناظرات ایران ۱۴۰۴ در کرمانشاه مباحثی همچون تداوم دولت روحانی با روی کار آمدن همتی و ابراز خوشحالی از ادامه دولت روحانی مطرح شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، احزاب و گروه‌های سیاسی در استان‌ها نیز با گرم شدن تنور انتخابات در راستای افزایش مشارکت عمومی مناظرات و تحرکات خود را آغاز کرده‌اند.

داغی تنور انتخابات و اهمیت ویژه انتخابات ریاست جمهوری زمینه مناظره دبیر احزاب سیاسی را در استان کرمانشاه فراهم کرد و در همین راستا مناظره‌ای در حوزه انتخابات ۱۴۰۰ و پیچ تاریخی ایران به میزبانی دفتر خبرگزاری مهر کرمانشاه با محمد حسین ترکمن دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی و حسنعلی مهدوی چشمه گچی قائم مقام شورای سیاست گذاری دکتر همتی در استان کرمانشاه از چهره‌های سیاسی استان کرمانشاه در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار شد.

مطرح شدن همتی به عنوان قطب انتخابات در مقابل آیت الله رئیسی

حسنعلی مهدوی چشمه گچی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌ها، میزان مشارکت مردم و وضعیت آقای همتی در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌هایی که توسط اصولگرایان و خبرگزاری فارس انجام گرفته با کاهش مشارکت مردم در انتخابات مواجه هستیم به صورتی که ۴۰ درصد اعلام کرده‌اند در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

وی افزود: آقای همتی توانست در مناظرات انجام گرفته خود را در مقابل نامزد رقیب به عنوان یک قطب انتخابات مطرح کند اما آقای مهر علیزاده نتوانست چنین کاری را انجام دهد و امروز شاهد آن هستیم که در فضای رسانه‌ای ۲ قطبی آقایان همتی و رئیسی شکل گرفته است.

قائم مقام شورای سیاست گذاری دکتر همتی در استان کرمانشاه، تصریح کرد: انتخابات‌های گذشته نشان داده که روند انتخابات به سوی ۲ قطبی شدن حرکت خواهد کرد و این فرایند از سال ۷۶ با ۲ قطبی ناطق نوری-خاتمی و ۸۴ احمدی نژاد-هاشمی و ۹۶ رئیسی-روحانی و اکنون رئیسی همتی شکل گرفته است و در این میان میزان آرا خاکستری که بین ۳۰ تا ۳۵ درصد کل آرا پیش بینی می‌شود بسیار مهم است.

چشمه گچی ادامه داد: در مورد آرا خاکستری باید گفت که در روزهای پایانی تصمیم خود را برای رأی دادن به کاندید مورد نظر اتخاذ می‌کنند و باید منتظر ماند و دید این آرا به چه کسی تعلق خواهد گرفت؛ اما پیش بینی بنده این است که میزان رأی آقای رئیسی بالای ۵۰ درصد و آقای همتی زیر ۵۰ درصد است.

عدم شکل گیری قطبی در مقابل آیت الله رئیسی در مناظرات

محمد حسین ترکمن با اشاره به وضعیت آقای رئیسی در نظرسنجی‌ها اظهار کرد: نظرسنجی‌های صورت گرفته تا آن جایی درست است که اصل بی طرفی در آن رعایت شود و تحلیل‌ها باید خارج از تعلقات فردی صورت گیرد اما بنده معتقدم قطبی در مقابل آقای رئیسی وجود ندارد و آقای رئیسی از زمان ثبت نام، اعلام کردند که مستقل وارد انتخابات شدند و به جریان اصلاح طلب، اصولگرا و سایر جریان‌ها تعلق ندارند.

وی افزود: آقای چشمه گچی به کاندید مورد نظر خود حسن ظن دارند و مردم برنامه‌های سایر نامزدها می‌بینند و سپس تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی تصریح کرد: افرادی که اعلام کرده‌اند رأی می‌دهند تاکنون ۵۰ درصد هستند و جریان‌های سیاسی هر کدام نظر خود را دارند اما جبهه مردم بسیار گسترده بوده و باید منتظر نظرات مردم باقی ماند.

ترکمن با اشاره به تغییر رویکرد برخی از رسانه در انتخابات گفت: با بررسی تحولات رسانه‌ها متوجه می‌شویم کسانی که تا دیروز مردم را به رأی ندادن تشویق می‌کردند امروز بر طبل حضور می‌کوبند و در این فضا تصمیم مردم چگونه خواهد شد، مشخص نیست اما مردم باید بدانند نباید انتقام دولت فعلی را از دولت آینده بگیرند.

وی بیان کرد: اگر نظرسنجی‌ها درست باشد نظر آقای چشمه گچی درست بوده و رأی آقای همتی به دلیل بیان مطالبی در مناظرات در حال رشد است ولی به نظر می‌رسد با فرض باقی ماندن سایر نامزدها در انتخابات ایشان سوم یا چهارم خواهد شد.

انتقام گیری اصولگرایان از اصلاحات به دلیل حمایت از روحانی در انتخابات

چشمه گچی افزود: در رابطه با ۲ قطبی در انتخابات عرض کردم در حال شکل‌گیری است و شکل هم گرفته و اگر در رسانه‌ها ببینیم اسم آقای همتی بیشتر شنیده می‌شود.

وی بیان کرد: با این حجم از تبلیغات صورت گرفته برای آقای رئیسی ایشان پیشتاز انتخابات است و تنها چند روز مانده به انتخابات پوستری از جریان رقیب در شهر مشاهده نمی‌کنید، آقای رئیسی در زمان ثبت نام مظلوم نمایی کردند اما بیشترین حجم از تبلیغات به ایشان تعلق دارد.

قائم مقام شورای سیاست گذاری دکتر همتی در استان کرمانشاه با اشاره به عدم استقلال آقای رئیسی گفت: مستقل بودن آقای رئیسی مانند آقای روحانی بوده است و جریان اصلاحات از ایشان در انتخابات گذشته حمایت کرد و در مناظرات نامزدهای دیگر انتقام روحانی را از جریان اصلاحات می‌گیرند اما جریان‌های حامی آقای رئیسی نشان می‌دهد که وضعیت به چه صورتی است.

چشمه گچی خاطر نشان کرد: برخی مدیران دولت تدبیر و امید هشت سال در دولت بوده‌اند اما حالا که جهت باد تغییر کرده برای اینکه پست‌های خود را حفظ کنند در ستادهای انتخاباتی آقای رئیسی حضور دارند و بنده در ارتباط با ادامه فرایند انتخابات عقیده دارم به جز آقای محسن رضایی بقیه به نفع آقای رئیسی کنار خواهند رفت.

دولت همتی تداوم دولت سوم روحانی

ترکمن با اشاره به رفتار سایر نامزدها در روزهای آینده افزود: اگر قرار بر شکل گیری ائتلاف باشد آقای محسن رضایی در بدنه اصولگرایی جایگاه خود را دارد و بر اساس این تحلیل با ماندن آقای رضایی ۲ قطبی شکل نمی‌گیرد اما بحث اصولگرایی و اصلاح طلبی به پایان رسیده و ما دولت آقای همتی را دولت سوم روحانی میدانیم و این روش همیشگی اصلاح طلبان در استفاده از رحم اجاره‌ای بوده است.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی گفت: در ارتباط با ستادهای مردمی که با علاقه برای آقای رئیسی تبلیغات می‌کنند ایشان اعلام کردند که دولت من آئینه ستادهای انتخاباتی نخواهد بود و ستاد مرکزی استان کرمانشاه تا به امروز یک برگ پوستر به کسی تحویل نداده است.

دولت همتی تداوم روحانی است/از تداوم دولت روحانی با همتی خوشحالیم

وی خاطر نشان کرد: در اصلاحات، فرصت طلب بسیار وجود دارد، در دوره اصلاحات هرکس پوستری برای آقایان نصب کرد در دولت به پستی رسید و در استان کرمانشاه فردی وجود دارد که نام آن را مردی برای تمام فصول گذاشته‌ایم زیرا در دولت اصلاحات، احمدی نژاد و اعتدال حضور داشته است.

ترکمن بیان کرد: دولت آقای روحانی اعلام کرد مستقل است اما کارگزاران و آقای هاشمی از ایشان حمایت کردند و دولت روحانی به جز از افراد آنها استفاده نکرد.

دولت همتی تداوم عقلانیت در کشور

چشمه گچی خاطر نشان کرد: دولت همتی تداوم دولت روحانی است و ما از این اتفاق خوشحال هستیم زیرا تداوم عقلانیت در کشور خواهد شد، هرگاه جریان عقلانی بر کشور حاکم می‌شود بعد از آن انقطاعی ایجاد می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم به تحریم‌ها باز می‌گردد و با روی کار آمدن دولت ترامپ و خروج از برجام مشکلات بیشتر شد اما نظر بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا متفاوت از ترامپ بوده گرچه حزب دمکرات و جمهوری خواه در جهت منافع ملی آمریکا حرکت می‌کنند.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی تصریح کرد: با رویکرد جدید دولت آمریکا، مذاکرات در وین در حال انجام است و اگر حرکت عقلانی در سیاست داخلی و خارجی جای خود را به حرکت‌های پوپولیستی و شعارهای تند مانند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم بدهد کشور دچار مشکل خواهد شد.

وی اضافه کرد: آقای ترکمن و اصولگرایان از حامیان احمدی نژاد بودند و با رفتارهای خود کشور را دچار مشکل کردند و دولت روحانی برای جبران خرابی‌ها شکل گرفت.

دیدگاه دولت ریشه در خاک بیگانه دارد

ترکمن تاکید کرد: دولت همتی رحم اجاره‌ای اصلاحات خواهد شد و در روزنامه شرق گفته شده نباید اصلاحات از همتی حمایت کند زیرا عامل آشفتگی بورس و معیشت مردم است.

وی افزود: هیچکس نمی‌تواند مانند همتی عمل کند و بازار بورس را اینچنین آشفته کند، آقای همتی از پیامک تذکر برای بانوان صحبت می‌کند اما از جیب خالی کارگران و یارانه‌ای که هزینه نصف مرغی است مطلبی بیان نمی‌کنند.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی با اشاره به عملکرد دولت روحانی گفت: روحانی کدام خرابی را درست کرده و در خصوص رئیس جمهوری که می‌گوید تا صبح جمعه از گرانی بنزین خبر نداشته چه باید گفت؟ اگر همتی ادامه وضع موجود باشد فاجعه است.

ترکمن با اشاره به وضعیت کشور خاطر نشان کرد: مسئولان دولت فقط به برجام و غرب توجه دارند در حالی که ۷۰ درصد منابع اقتصادی کشور خوابیده و ۴۰ درصد رکود را در کشور داریم.

وی بیان کرد: با وضعیت بازار بورس و جوانانی که برای وام ازدواج مشکل دارند و ۹۰ هزار میلیارد تومانی که دست ۱۱ نفر است کدام عقلانیت را باید ادامه دهیم؟

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی اضافه کرد: ۲ هزار واحد تولیدی در ۶۰۰ روز به علت بی توجهی و بی مدیریتی دولتی، توسط آقای رئیسی بازگشایی شدند.

مظلومیت دولت در دفاع از خود

چشمه گچی با اشاره به اصولگرا بودن روحانی تصریح کرد: آقای روحانی رحم اجاره‌ای و عضو جامعه روحانیت مبارز بوده و هنگامی که در انتخابات پیروز شد در رسانه‌های اصولگرا کرمانشاه مانند مرصاد گفتند که ما پیروز شدیم.

دولت همتی تداوم روحانی است/از تداوم دولت روحانی با همتی خوشحالیم

وی افزود: حدود ۲ سال است جریان اصولگرا به دنبال مطرح کردن آقای رئیسی است و پوشش رسانه‌ای ایشان به اندازه دولت نبوده و برای انتخابات این کار صورت گرفته است و برای ایشان در مناظرات وقت اضافه در نظر گرفته می‌شود ولی برای دفاع نماینده دولت از عملکرد خود خیر.

قائم مقام شورای سیاست گذاری دکتر همتی در استان کرمانشاه بیان کرد: آقای رئیسی در روز ثبت نام اعلام کردند تا امروز برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات نداشتند اما امروز چگونه چند هزار صفحه برنامه ارائه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در دولت احمدی نژاد به مدیریت سعید جلیلی در شورای امنیت ملی و با بیانیه خوانی ایشان در مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران تا ذیل بند هفتم ملل متحد پیش رفت و گزینه بعدی جنگ نظامی بود اما روحانی با عملکرد خود ایران را از آن وضعیت خارج کرد و همین موضوع برای دولت روحانی کافی است.

عملکرد دولت روحانی قابل دفاع نیست

ترکمن با اشاره به استفاده حداکثری دولت از صدا و سیما افزود: وقتی به کسی توهین می‌شود اصلاحات به جای عذرخواهی می‌گوید صدا و سیما عشقی کار می‌کند یکی از ایرادات بزرگ دولت روحانی بردن تریبون دولت در صدا و سیما است و در مورد سخن آقای چشمه گچی در مورد احمدی نژاد باید گفت در استان کرمانشاه به جز بنده و سردار محمد کرمی راد هیچکس با استاندار وقت در دولت احمی نژاد درگیر نشد.

وی بیان کرد: یک ۱۰ هزارم آقای روحانی، آیت الله رئیسی از صدا و سیما استفاده نکرده و اگر صدا و سیما پوشش خبری و رفتار خاصی در مقابل دولت داشت بودجه آن مسدود می‌شد.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی تصریح کرد: اگر رئیسی کارخانه‌ها را مجدد راه اندازی نمی‌کرد دولت روحانی دفاعی نداشت؛ اما در مورد عملکرد روحانی از صف خرید مرغ و کالاهای اساسی باید بگوییم یا زنان سرپرست خانوار که معیشت آنان دچار مشکل شده و آقایان از پیامک تذکر قانون گریزی ناراحت هستند.

ترکمن در مورد عملکرد سعید جلیلی در مذاکرات هسته‌ای گفت: جلیلی در پرونده هسته‌ای امانت داری کرد و در مقابل، برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس تصویب شد؛ آیا عقلانیت اینگونه است که در تأسیسات هسته‌ای بتن ریزی شود و اروپا و آمریکا به تعهدات خود عمل نکنند، اصلاحات همیشه از واژه جنگ سو استفاده کرده اما باید بدانیم که جلوی جنگ را امثال قاسم سلیمانی‌ها گرفتند نه دولت روحانی.

تحریم‌ها و نپذیرفتن FATF علت بروز مشکلات اقتصادی در کشور

چشمه گچی بیان کرد: ما از جنگ می‌ترسیم زیرا جنایات صدام مانند بمباران حلبچه را دیدیم و آقای هاشمی بعد از آن از امام خمینی (ره) درخواست پذیرش قطعنامه را کرد تا جنگ پایان پیدا کند.

وی افزود: حل مشکلات بورس و معضلات اقتصادی خوب است اما از آن برای حمله به جریان اصلاحات استفاده می‌شود؛ اما دوستان، امروز همه مسائل مانند کرونا و محیط زیست جهانی شده و هیچ اقتصادی بدون تعامل با دنیا نمی‌تواند رشد کند.

دولت همتی تداوم روحانی است/از تداوم دولت روحانی با همتی خوشحالیم

قائم مقام شورای سیاست گذاری دکتر همتی در استان کرمانشاه اضافه کرد: مشکلات مرغ به دلیل عدم تأمین نهاده‌ها به سبب تحریم و نپذیرفتن FATF توسط سعید جلیلی و محسن رضایی بوده و برای خرید واکسن کرونا نیز همین مشکل را داریم.

چشمه گچی خاطر نشان کرد: اگر آقای رئیسی بیاید خوشحال می‌شویم که مشکلات اقتصادی را بتواند حل کند؛ اما اگر مشکلات ادامه پیدا کرد نمی‌توانیم بهانه بیاوریم زیرا دولت و مجلس اصولگرا بوده است.

وی ادامه داد: در صورت عدم حل مشکلات دوستان اصولگرا مردم را دعوت به صبر و استقامت می‌کنند؛ و اما در مورد تعطیلی کارخانه‌جات خود قوه قضائیه آنها را تعطیل کرده است و برای نمونه در کرمانشاه نماینده دادستان و نیرو انتظامی کارخانه‌ای را تعطیل و تحویل بانک کردند.

تعامل عزتمندانه با دنیا در سیاست خارجی کشور

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی تاکید کرد: مناظرات به جای ارائه برنامه درست و علمی به دادن وعده و رفتارهای پوپولیستی تبدیل شده است.

ترکمن با اشاره به رفع مشکل کارخانه رشت الکتریک تصریح کرد: دفاع حقوق زن یعنی زنان آقایان اصلاحات کارخانه‌ای را گرفته و نابود کنند و امروز آقای رئیسی مشکلات را حل می‌کند.

وی افزود: صوت آقای ظریف با وجود نیروهای اطلاعاتی چگونه به شبکه ایران اینترنشنال راه پیدا کرد و تداوم دولت فعلی یعنی جاسوس پروری تا کنار گوش رئیس جمهور.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی بیان کرد: ما از جنگ دوری می‌کنیم اما صلح طلبانی هستیم که جنگ را بلد هستیم و مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نخواهد شد.

ترکمن با با اشاره به موضوع FATF گفت: باید در مورد FATF کار کارشناسی شود و آقای جلیلی بیانیه خوان نبوده و فقط گناهش این است که عنصر تسلیم نیست.

وی با بیان اینکه در کشور سرمایه داران دارای قدرت هستند، خاطر نشان کرد: نهاده‌های دامی در کشور کم نیست و میلیاردها دلار برای آن هزینه شده اما در بنادر ترخیص نمی‌شود تا سرمایه داران قدرت خود را نشان دهند.

دبیر ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه حامیان آیت الله رئیسی اضافه کرد: زمان جنگ تحمیلی با وجود سهمیه بندی مانند دوران روحانی نبود و همتی نشان دار بی نشان روحانی است؛ در راستای حقوق زنان نیز جریانی که از حقوق زنان دفاع می‌کند یکی از آقایان این جریان همسر خود را در حمام با اسلحه به قتل می‌رساند و اصلاحات برای رضایت گرفتن همه را بسیج می‌کنند.

ترکمن تاکید کرد: باید با دنیا ارتباط بر مبنای اقتدار مردم ایران داشته باشیم نه ارتباط ذلیلانه؛ اینکه بگوییم امضا جان کری تضمین است و امروز گلابی برجام به ثمر نرسد رفتاری ذلیلانه است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا