شهرستان ها

ذخیره خون چهارمحال و بختیاری به ۴ روز رسید/استقبال کم اهداکنندگان

شهرکرد- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ذخیره خون استان به چهار روز رسید، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اهدای خون در استان کاهش‌یافته است.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شیوع کرونا موجب کاهش اهدای خون در چهارمحال و بختیاری شده است، اظهار کرد: روز اربعین حسینی (ع) تنها ۵۰ نفر در سه مرکز استان خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ذخیره خون استان به چهار روز رسیده است، عنوان کرد: طول عمر فرآورده‌های خونی مثل پلاکت سه روز بوده که این مهم نیازمند آن است، اهدای خون به‌صورت مستمر انجام پذیرد.

مدیرکل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری زمان استاندارد ذخیره خون را یک هفته دانست و تصریح کرد: ۵۲ درصد اهداکنندگان خون در استان مستمر هستند که بیش از دو بار در طول سال خون اهدا می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه ۲۵ درصد از اهداکنندگان خون باسابقه هستند، گفت: مردان و زنان در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری ازلحاظ خون‌گیری و تأمین خون موردنیاز خودکفا است، افزود: تمام گروه‌های خونی موردنیاز بیمارستان‌ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری به ایجاد مراکز سیار خون‌گیری اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مرکز سیار در استان از اهداکنندگان، خون دریافت کرده‌اند.

هاشمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری خواست به‌صورت مستمر در کار خیر اهدا خون شرکت کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا