شهرستان ها

رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجان بسیار کاهش یافته است

زنجان-معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار کاهش یافته است، گفت: در برخی از شهرستانها رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به ۴۶ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی ظهر دوشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا استان در محل استانداری زنجان گفت: طبق آمارها مراجعات به مراکز درمانی در سطح استان بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان روند افزایشی است.

وی اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری کرونا مساله اول کشور است و اقدامات مداخله‌ای باید جزء برنامه‌های اصلی مدیران باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان: گفت: اصناف، تاکسی، اتوبوس و حمل نقل عمومی از جمله مراکز پرتردد شهروندان هستند و در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها رعایت نشود منجر به افزایش مبتلایان می شود.

مرادی نافچی تاکید کرد: تعطیلی اصناف، مطلوب نیست و موقعی تصمیم به تعطیلی اصناف و بازار گرفته می‌شود که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پایین‌تر باشد.

وی با بیان اینکه مدیران و دستگاه‌های مسئول باید نسبت به فعالیت مشاغل بر اساس وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها نظارت داشته باشند، ابراز داشت: اگرچه نوع جهش‌یافته جدید این ویرس همه را مبتلا می‌کند و گروه‌های سنی را نمی‌شناسد اما بیشترین آمار فوتی مربوط به سالمندان است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان به واکسیناسیون ۳۷ درصدی جمعیت استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و زنجان، جزء استان‌های پیشرو است.

مرادی نافچی با بیان اینکه حدود ۲۷۰ هزار نفر دانش آموزان در سطح استان سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند، گفت: خانواده آن‌ها نیز در کنارشان قرار دارند و باید به واکسیناسیون آنها توجه شود و روسای دانشگاه‌ها و مدیران آموزش و پرورش، هرگونه تبعات و اشکالات آموزش حضوری را احصا و با پیشنهادات لازم برای برون‌رفت به وزارت متبوع اعلام کنند.

وی افزود: تمام صاحبنظران دنیا معتقدند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفاظت فردی و فاصله اجتماعی، یکی از ساز و کارهای موثر در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار کاهش یافته است، گفت: در برخی از شهرستانها رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به ۴۶ درصد رسیده است.

مرادی نافچی تصریح کرد: برخی استان‌ها به قله پیک پنجم کرونا رسیده‌اند و زنجان به دلیل اینکه دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک کرونا شده و همچنان در دامنه به سر می‌برد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا