شهرستان ها

رفع مشکلات زیست محیطی پساب تصفیه خانه «آئینه ورزان» دماوند

دماوند- فرماندار دماوند گفت: با افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی «آئینه ورزان» مشکل زیست محیطی این منطقه رفع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهرخانی ظهر چهارشنبه و همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت در مراسم افتتاح سیستم تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی آئینه ورزان دماوند که با حضور علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران: برگزار شد اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در شهرستان بوده و موجب نارضایتی کشاورزان و شهروندان شده بود بحث تصفیه خانه ناحیه صنعتی آئینه ورزان دماوند بود که پساب آن به محیط بیرون تخلیه می‌شد و مشکلات محیط زیستی زیادی را به وجود آورده بود.

وی گفت: خوشبختانه با همراهی محیط زیست و مدیریت این منطقه صنعتی یکی از معضلاتی که در راه تولید در شهرستان بود برداشته شد و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

طاهرخانی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر این است تا در اجرای شعار سال که بر رشد تولید تاکید داشته، قدم برداریم، اظهار داشت: خوشبختانه این امر در شهرستان دماوند در دو شهرک صنعتی اتفاق افتاده و پویایی خوبی در بحث صنعت را در دولت سیزدهم در سطح شهرستان شاهد هستیم.

بر اساس این گزارش این تصفیه خانه در سال ۹۴ با اعتبار دو میلیارد و سیصد میلیون تومان با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب خروجی در شبانه روز ساخته شده ولی به علت مشکلات مربوط به عدم وجود تجهیزات کافی و کارایی بهینه با پیگیری‌های قانونی محیط زیست مجدداً ۴۰۰ میلیون تومان برای راهبری و تکمیل آن هزینه شد و هم اکنون به بهره برداری رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا