شهرستان ها

رهایی جوان کرمانشاهی از قصاص با گذشت خانواده مقتول

کرمانشاه- در مراسم صلح خون جوان کرمانشاهی با گذشت خانواده مقتول از قصاص رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم سنتی خون صلح که بعد از ظهر امروز با حضور پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان قضائی و مردم استان کرمانشاه برگزار شد، اولیا دم جوانی ۲۲ ساله از قصاص قاتل فرزند خود بدون دریافت دیه انصراف دادند.

پرویز توسلی زاده در مراسم صلح خون که برای انصراف اولیا دم برای قصاص مقتول برگزار شد، اظهار کرد: گذشت قلب مؤمنین را به هم نزدیک می‌کند، کاری که از هیچ مجازاتی ساخته نیست و پدری که در اوج اقتدار گذشت می‌کند دارای روح بزرگ بوده و کار بزرگی انجام داده که کمتر کسی قادر به انجام آن است.

وی سازش و گذشت را از توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه به تاسی از آموزه‌های دین اسلام و آیات و روایات دانست و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند برخوردها و رفتارهای بزرگی مانند گذشت هستیم.‌

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: ورود ۵۰۰ هزار پرونده به دادگستری استان کرمانشاه در یکسال برازنده جامعه دینی و اسلامی نیست در صورتی که پرونده‌هایی که به راحتی قابل گذشت و مصالحه هستند و حتی نیازمند شکل گیری نیستند.

گذشت در اوج قدرت نشانه ایثار است

توسلی زاده با اشاره به اینکه باید اختلافات را مدیریت کرد، گفت: بسیار دیده شده است که یک اختلاف و جرم کوچک اگر مدیریت نشود، می‌تواند به جرایم بزرگ‌تر و به مراتب خشن‌تری تبدیل شود و هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی را بر خانواده‌ها تحمیل کند و هزینه‌هایی که گاه جبران آن محال می‌شود.

وی عنوان کرد: هیچ چیز بهتر از مصالحه نیست مخصوصاً در میان مردم عشایر و روستایی که غالباً روابط فامیلی و خانوادگی با هم دارند و نیازمند آرامش برای ادامه زندگی هستند و کدورت و اختلاف آرامش را سلب می‌کند و اجازه نمی‌دهد مردمان یک روستا در کنار هم زندگی آرامی داشته باشند.

مردم کرد زبان، مردمی ریشه دار، متمدن و اهل گذشت هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با دعوت از همه مردم استان کرمانشاه برای حضور در ستاد صبر دادگستری استان و همکاری با دستگاه قضائی برای ایجاد سازش در پرونده‌های قابل مصالحه، گفت: همواره تأکید کرده‌ایم ۹۰ درصد از پرونده‌ها قابلیت سازش دارند و ما با کمک مردم استان کرمانشاه می‌توانیم به امر سازش کمک کنیم و از شکل گیری پرونده‌های قضائی جلوگیری کنیم.

توسلی زاده تاکید کرد: پدری که از خون جوان ۲۲ ساله‌ی خود در حالی که قادر به قصاص است، بی هیچ چشم داشتی و دریافت هیچ دیه‌ای می‌گذرد نشان می‌دهد در میان مردمان کرد زبان، تمدن و فرهنگ حرف اول را می‌زند و مردم ریشه دار کرد اهل گذشتند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا