شهرستان ها

زخم کاری آب وفاضلاب بر خیابانهای شهر یاسوج

یاسوج- زخم کاری آسفالت‌های تکه تکه شده بر قلب خیابان‌های شهر یاسوج رخ نمایی کرده و بسیاری از حفاری‌های آب و فاضلاب ماه‌هاست که نیمه کاره به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین معضلات زیرساخت‌های تردد در شهر یاسوج مربوط به حفاری‌های دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه آب و فاضلاب است.

بر اساس بررسی میدانی خبرنگار مهر بخش عمده حفاری‌های شهر یاسوج که موجبات نارضایی مردم را نیز رقم زده، متعلق به آب و فاضلاب استان است.

در بسیاری از مناطق استان حفاری‌های تکمیل نشده با قدمت چندین ماهه به وفور یافت می‌شود.
انشعاب گذاری و ترمیم شکستگی عمده دلایل حفاری‌های شکل گرفته است.

شبکه فرسوده آب شهر یاسوج علاوه بر هدر رفت، بارها موجب چند هزینه شدن فعالیت‌های روکش آسفالت شده است. حال سوال اینجاست که چرا پروژه‌های شبکه فاضلاب نیز پس از حفاری تا ماه‌ها به حال خود رها می‌شوند؟.

در برخی محلات که پس از سال‌ها و از محل پروژه‌های بافت فرسوده عملیات آسفالت انجام شده، در کمتر از یکسال حفاری‌هایی برای انشعاب توسط آبفا انجام گرفته و گاهاً با خاک و کلوخ توسط مردم پر شده تا ضعف محسوس آبفا در این موضوع دیده شود.

یکی از مناطقی که ساکنین آن بارها نسبت به تخریب آسفالت توسط آبفا گلایه داشته‌اند، منطقه محمود آباد است.

آسفالت‌های یکساله منطقه توسط آبفا با هدف تخصیص فاضلاب یا انشعاب آب تخریب شده، اما خدمات دهی ناقص و نیمه کاره رها کردن پروژه‌ها کام شهروندان را تلخ کرده است.

یکی از شهروندان این شهر در محله محمودآباد یاسوج گفت: چندین ماه است که آب و فاضلاب اقدام به حفاری این خیابان کرده اما تاکنون برای ترمیم آسفالت آن اقدامی نکرده است.

محمودی افزود: چندین بار با مسئولین این شرکت تماس گرفته‌ام اما نتیجه‌ای در برنداشته است.

وی بیان کرد: متأسفانه این خیابان یک ماه پس از آسفالت مجدد، حفاری شد و این در حالی است که اول باید حفاری انجام بگیرد و بعد آسفالت شود.

وی گفت: زمستان و بارشها نزدیک است و حفاری‌های ترمیم نشده در فصل بارش مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نهضت‌های آسفالت یکی پس از دیگری در شهر یاسوج از راه می رسند، اما عدم تعامل دستگاهی، موازی کاری و فرسایشی شدن تکمیل پروژه‌ها به اوج رسیده و این مهم دردی بر دردهای شهر یاسوج شده است.

با این حال پیگیری‌های خبرنگار مهر برای بررسی این مشکل از سوی مسئولین شهری به نتیجه نرسید.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا