شهرستان ها

زیرساخت های حوزه تئاتر متناسب با ظرفیت ها و تعداد هنرمندان نیست

زنجان-مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیرساخت ها، ابزار و امکانات حوزه تئاتر کشور متناسب با ظرفیت ها و تعداد هنرمندان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، قادر آشنا شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان زنجان در محل فرهنگسرای زنجان، گفت: سیاست ما در سالجاری پیگیری بازگشایی سالن‌های نمایش و حمایت از هنرمندان استانی است و خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز هنر تئاتر در همه جای کشور جاری و زنده است و این مهم نشان دهنده آن است که به تئاتر به عنوان یک فرصت نگاه می‌شود.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شهر تهران شبانه حدود ۱۳۰ اجرای تئاتر داریم و این امر نشان دهنده توجه به این هنر است.

آشنا با بیان اینکه امروز سیاست ما این است که هر تعداد نمایشنامه که مبتنی بر جغرافیا، مرز و بوم، مشاهیر، مفاخر، شهدا و همه آثاری که در چارچوب اداره هنرهای نمایشی باشد، از آنها در چاپ و تولید آثار نمایشی حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: تئاتر ضعف‌ها و مشکلاتی دارد و علت این ضعف آن است که فرهنگ و هنر در کشور در اولویت نیست.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد بودجه تئاتر در کشور برای تولید آثار نمایشی به استان ها اختصاص یافته است، ابراز داشت: بودجه فرهنگ و هنر و البته بودجه تئاتر کم است و زیرساخت‌ها، ابزار و امکانات ما متناسب با ظرفیت‌ها و تعداد هنرمندان نیست و اگر فرهنگ و هنر در کشور در اولویت نیست، این به این معنا نیست که بی اهمیت است.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر را وارد سبد خانوار نکرده‌ایم و مخاطب تئاتر در کشور کم است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا