شهرستان ها

سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام ۳ برابر میانگین کشوری است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه سرانه جذب اعتبارات در استان ایلام سه برابر میانگین کشوری است، گفت: ایلام از نظر جذب اعتبارات از ۱۱ استان برخوردار بهتر عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بهرام نیا در نشست با مدیران سازمان برنامه و بودجه استان در محل استانداری ایلام از افزایش اعتبارات استان نسبت به میانگین کشوری در حوزه های عمرانی ، ردیف اربعین و سرانه اعتبارات نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

استاندار ایلام با اشاره به سفری که یک روز قبل از رفتن بودجه به دولت با حضور رئیس سازمان و مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان در سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت، گفت: این سفر که یک روز قبل از رفتن بودجه۱۴۰۱ به دولت صورت گرفت بسیاری از اعتبارات طرح های عمرانی استان افزایش یافت و اعتبارات اربعین نیز ۳۰ درصد ارتقاء پیدا کرد و دیگر ردیف های بودجه هم رشد خوبی داشتند.

وی با اشاره به این که بحث بودجه در استانها به صورت درآمد و هزینه شده است و باید برای هزینه های استان منابع درآمدی تعریف کنیم، افزود: رشد اقتصادی که برای استان در نظر گرفته شده معادل ۶.۹ درصد است.

بهرام نیا تصریح کرد: بیشترین رشد اقتصادی که در استان در نظر گرفته شده است متعلق به در منابع نفتی است و باید طرح و برنامه ی مشخصی برای رشد اقتصادی داشته باشیم و تا به رشد ۶.۹ درصد برسیم و باید در این زمینه اقدامات و طرح های رسیدن به این میزان رشد اقتصادی را در استان تدوین کنیم.

وی با تأکید بر این که بودجه ۱۴۰۱ در استان ها به صورت درآمد و هزینه خواهد بود، تصریح کرد: برنامه دستگاه های اجرایی استان باید با رویکرد افزایش بهره وری و افزایش تولید و بحث صادرات سال ۱۴۰۱ تدوین شود و باید بر مبنای آمایش سرزمینی و برنامه رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۱ طرح ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی به جایگزینی صندوق پیشرفت و عدالت با صندوق مهر امید اشاره کرد و ابراز داشت: استان ها از محل درآمدهای خود در این صندوق سرمایه گذاری می کنند و در استان نیز اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد تومان برای صندوق در نظر گرفته شده است که به کمک های فنی و اعتباری، یارانه تولید و تسهیلات تولید و اشتغال زایی اختصاص خواهد یافت و همچون صندوق توسعه ی ملی در استان ها عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به این که در فضای مجازی اخباری مبنی بر رتبه دریافت اعتبارات استان انتشار یافته است، تأکید کرد: استان ایلام از نظر جذب اعتبارات در رتبه ۲۰ کشور است که از۱۱ استان برخوردار کشور میزان جذب اعتبارات بیشتری را داشته و همچنین از نظر سرانه اعتبارات نسبت به جمعیت سه برابر میانگین سرانه کشور را داراست که از میزان بسیار مناسبی برخوردار است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا