شهرستان ها

سفره ضیافت آسمانی آستان قدس رضوی در اصفهان برپا شد

اصفهان- کانون‌های نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان در راستای محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ وقف و نذر در ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری افطاری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان متشکل از کانون‌های مختلف و محله‌ای است که چهار مأموریت فرهنگی، محرومیت زدایی، ترویج فرهنگ وقف و نذر را دنبال می‌کنند. در ماه مبارک رمضان در طی چند مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی با عنوان ضیافت آسمانی با همراهی خادم یاران رضوی نسبت به توزیع بسته‌های معیشتی اقدام کردند.

روز گذشته ۳۵۰ بسته ارزاق توسط کانون محله‌ای و خیریه سادات بنی الزهرا (س) تهیه و بین ایتام سادات نیازمند اصفهان توزیع شد. حسین مصری‌پور، مسئول کانون محله‌ای سادات بنی الزهرا (س) در این باره اظهار داشت: خادم یاران رضوی پل ارتباطی خیریه و مددجویان سادات هستند که با حفظ کرامت آنها تلاش می‌کنند یاری‌گر سادات نیازمند باشند. در این برنامه برای توزیع اقلام از سفیران خادم یار با بیش از ۸۰ خودرو پشت نویسی شده استفاده شد.

سه مرحله افطاری به سه شکل مختلف برای خانواده شهدا

همچنین کانون ایثار و شهادت نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان به عنوان دیگر کانون‌های آستان قدس رضوی اصفهان، خدمت به خانواده شهدا به ویژه شهدای فاطمیون را پیشه خود کرده و به مناسبت‌های مختلف علاوه بر اهدای بسته‌های معیشتی، برنامه‌های آموزشی، اهدای جهیزیه نوعروسان، همراهی و کمک در مشکلات گوناگون را نیز در کارنامه خود دارد.

مهرانگیز ترکی، مسئول کانون ایثار و شهادت آستان قدس رضوی اصفهان در خصوص اقدامات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تاکنون در ماه مبارک رمضان ۲۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های جانبازان و رزمندگان شهدای فاطمیون توسط خادم یاران کادر کانون ایثار و شهادت رضوی در روزهای مختلف اهدا شده است.

وی افزود: همچنین در سه مرحله و در سه شکل مختلف مراسم افطاری برای خانواده‌های شهدا انجام گرفته که مرحله اول آن در اولین دوشنبه ماه مبارک رمضان و برای فرزندان و همسران شهدا انجام گرفت. در اولین مرحله افطاری در گلستان شهدا میزبان ۳۷ نفر از فرزندان و همسران شهدای فاطمیون بودیم که البته در کنار آن برنامه‌های آموزش قرآن و مسابقه فوتبال برای ایجاد شور و نشاط فرزندان شهدا برگزار شد.

میزبانی فرزندان شهدا در گلستان شهدا

ترکی با اشاره به دیگر برنامه‌ها افزود: در شب میلاد حسن مجتبی (ع) امام کریمان نیز تعداد ۸۸ افطاری بین خانواده‌های مدافع حرم توزیع شد.

وی افطاری خانه به خانه را از دیگر مراحل توزیع افطاری بین خانواده‌های شهدا عنوان کرد و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان خادم یاران در روزهای مختلف به خانواده‌های شهدا سر می‌زدند و افطاری می‌دادند که تا کنون سه مرحله آن انجام و دو مرحله آن باقی مانده است. در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان نیز افطاری در گلستان شهدا و با ۲۰ نفر از فرزندان شهدا به همراه نماز جماعت و افطاری صورت گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا