شهرستان ها

شوراهای اسلامی در تبادل نظرها به قاعده دموکراسی ملتزم باشند

گلپایگان- امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه تضارب آرا و افکار لازمه جامعه است، گفت: شوراهای اسلامی در تبادل نظرها به قاعده دموکراسی ملتزم باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی بعداز ظهر دوشنبه در جلسه آموزشی شوراهای اسلامی غرب استان اصفهان، اظهار داشت: اعضای شورا با حفظ وحدت و همدلی می‌توانند بسیاری از کارها را پیش ببرند؛ البته شوراها محل تضارب آرا است چراکه افراد نگاه‌های مختلف و دیدگاه‌های متفاوت نسبت به موضوعات دارند.

تضارب آرا لازمه جامعه است

وی افزود: اگر اختلاف نظر، سلیقه و دیدگاه در مبنای نظرات کارشناسی وجود داشته باشد اشکال ندارد چراکه تضارب آرا موجب پیشرفت جامعه می‌شود و می‌تواند انسان را به یک رأی صحیح برساند تا ضریب خطا کمتر باشد.

شوراهای اسلامی در تبادل نظرها به قاعده دموکراسی ملتزم باشند

امام‌جمعه گلپایگان تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی، باید از اختلاف نظر و دیدگاه و بحث‌های کارشناسی استقبال کنند و اگر در ارتباط با موضوعی بحث و تبادل نظر می‌کنند به قاعده دموکراسی نیز ملتزم باشند.

وی گفت: شوراها، با مطالبه گری، بدون احساسات و با نگاه کارشناسی وارد بحث شوند و برای تصمیمی که اتخاذ می‌کنند، منتظر رأی اکثریت باشند، نباید اختلاف نظرهای داخلی به بیرون جلسه کشانده شود چون موجب دو دستگی جامعه می‌شود.

شوراها در این فرصت چهار ساله از خدمت به مردم دریغ نکنند

حجت‌الاسلام کرامتی با بیان اینکه اعضای شورای شهر با روحیه جهادی و نیتی خالصانه فرصت چهار ساله خدمت به مردم را قدر بدانند، گفت: در قانون اساسی اشاره‌ای به فعالیت سیاسی شوراها نشده است و هدف تشکیل شوراهای اسلامی را پیشبرد برنامه‌های اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی، اجتماعی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم دانسته است.

وی افزود: گرایشهای سیاسی و جناحی نباید به درون شوراها سرایت کند چراکه باعث بی عدالتی و ایجاد شکاف در بدنه اجتماعی جامعه می‌شود، متأسفانه در این سال‌ها برخی شوراها با تصور نادرست و با نگاه سیاست زدگی در جامعه خسارت به بار آوردند.

فردی را برای سکان شهر انتخاب کنید که شایسته و متناسب با این کار باشد

امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر انتخاب شهردار است و در اجرای این امر مهم دقت کنند، افزود: تجربه نشان می‌دهد تغییر شهردار ممکن است به اختلاف تبدیل شود و این سایه سنگین تغییر می‌تواند فرصت خدمت به مردم گرفته شود، با نگاهی منطقی و برای مصلحت شهر فردی را انتخاب کنید که شایسته و متناسب با این کار باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا