شهرستان ها

ضرورت حفظ ساختار فرهنگ در سرعین/الگوهای فرهنگ بومی فراموش نشود

اردبیل – امام جمعه شهرستان سرعین گفت: ضروری است تا مسئولان منطقه در راستای تقویت فرهنگ بومی و منطقه‌ای سرعین همت کنند تا این شهر با تاثیرپذیری از گردشگران ورودی از اصالت خود فاصله نگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود اصغری پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین اظهار کرد: دوام و بقای فرهنگ هر منطقه در گرو تلاش جدی مسئولان آن است که امیدواریم در شهرستان سرعین نیز با ورود جدی مسئولان شاهد تقویت فرهنگ بومی این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به موقعیت توریستی شهرستان سرعین خاطرنشان کرد: سالانه میلیون‌ها گردشگر از این شهرستان بازدید می‌کنند و در نتیجه انواع و اقسام فرهنگ‌ها وارد این شهرستان می‌شود اما با توجه به عمق فرهنگ بومی و اسلامی این منطقه، تاثیرپذیری مردم این منطقه از فرهنگ وارداتی بسیار نادر است.

امام جمعه سرعین اضافه کرد: علاوه بر این گردشگران از فرهنگ بومی منطقه متأثر می‌شوند که تقویت فرهنگ بومی منطقه سبب می‌شود تا بتوانیم این داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی را به تمام نقاط کشور صادر کنیم.

اصغری به شیوع کرونا و تاثیرپذیری صنعت گردشگری از این ویروس و پاندمی اشاره کرد و گفت: با گسترش واکسیناسیون همگانی به نظر می‌رسد در عید سال جاری شاهد ورود و افزایش گردشگران در منطقه خواهیم بود که انتظار می‌رود مسئولان برای استقبال و حضور خیل عظیم گردشگران برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان سرعین نیز در سخنانی با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان در استان اردبیل تصریح کرد: الگوهای فرهنگی جوانان در حال تحول و دگرگونی می‌باشد و باید با استفاده از فرهنگ بومی و اسلامی ایرانی الگوهای مناسب برای این نسل معرفی کرد.

امانی ادامه داد: در این زمینه باید از ظرفیت‌ها و متنفذین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منطقه استفاده کرد تا بتوان شاهد کاهش هرچه بیشتر ناهنجاری‌های احتمالی در منطقه بود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا