شهرستان ها

طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه استان بوشهر اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف بوشهر:

بوشهر- مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح آرامش بهاری سال آینده در سه سطح مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ویژه برنامه آرامش بهاری برای دوازدهمین سال پیاپی در استان بوشهر برگزار می‌شود و ۵۰ بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری این برنامه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: برگزاری مراسم غبارروبی از امامزادگان و مزار شهدای مدفون در آستانه سال نو و اقامه نماز جماعت و ارائه برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون اعزامی و بومی در ایام نوروز در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ نفر از مبلغان بومی در اجرای طرح آرامش بهاری، گفت: در کنار این مبلغان از ظرفیت ۱۵ مبلغ اعزامی از قم نیز در جهت نهادینه سازی ارزش‌ها، پاسخگویی به سوالات و شبهات مردم در بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور بیان کرد: غرفه «قرآن بخوان و جایزه ببر»، غرفه‌های مهدویت، حجاب و عفاف و پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی از جمله غرفه‌هایی هستند که ذیل خیمه‌های معرفت در امامزادگان شاخص سطح یک تعیین شده برپا می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این سطح بندی چهار بقعه متبرکه شاخص استان در سطح یک (امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه، امامزاده قاسم (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک دشتستان و امامزاده محمد فیروز (ع) دشتستان معروف به شاه پسر مرد و هفت بقعه متبرکه سطح دو و ۳۹ بقعه متبرکه در سطح سه میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری هستند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا