شهرستان ها

طرح جامع تأمین آب شرب حمیدیه باید تسریع شود

حمیدیه- امام جمعه حمیدیه به اجرای طرح جامع تأمین پایدار آب شرب این شهرستان اشاره کرد و از مسئولان خواست در این زمینه بیشتر تلاش کنند تا مردم شاهد بهره‌برداری از این طرح باشند.

حجت الاسلام سعید لفته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مردم این منطقه همیشه پای انقلاب و نظام ایستاده و از آرمان‌های آن دفاع می‌کنند؛ بنابراین خدمت‌رسانی به مردم این منطقه بسیار مهم است.

وی افزود: از چند روز گذشته روند آب‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از کمبود آب، بهتر از گذشته شده است به گونه‌ای که شاهد حضور ۲۰ تانکر آب برای رسیدن آب شرب به روستاهای شهرستان حمیدیه هستیم و این حرکت جهادی باید همچنان ادامه دهد.

حجت‌الاسلام لفته‌پور از حضور نیروهای جهادی و بسیجی در خدمت‌رسانی به مردم منطقه حمیدیه تقدیر کرد و یادآور شد: روحانیت نیز در کنار این مردم حضور دارد و تلاش می‌کند به نحوی به ابراز همدردی و کمک‌رسانی به مردم این منطقه بپردازد و این افتخار بزرگی است که روحانیت خود را همدرد مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب روستاها نباید با تأخیر روبه‌رو شود، تصریح کرد: آب از نیازهای اصلی مردم است و روحانیت کمر همت بسته و خودشان در کنار سایر نیروها به این امر مهم می‌پردازد زیرا مردم حمیدیه کسانی هستند که حماسه نهم مهرماه را در سال ۱۳۵۹ خلق کردند و این حماسه در تاریخ به ثبت رسید.

امام جمعه حمیدیه تأکید کرد: برخی روستاهای شهرستان حمیدیه در شرایط خشک‌سالی و بی‌آبی حاکم بر خوزستان بسیار متأثر شده‌اند به گونه‌ای که آب مناسبی برای احشام آنها نمی‌رسد؛ این روستاها اغلب لوله‌کشی آب دارند ولی آبی در لوله‌های روستاهایشان جریان ندارد و مجبور هستند که به صورت روزانه آب خود را از فروشندگان دوره گرد که به صورت وانت و سه‌چرخه وارد روستا می‌شوند، خریداری کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات روزهای اخیر در منطقه خوزستان ضمن محکوم کردن این حرکت یادآور شد: در اعتراضات اخیر منطقه برخی افراد اغتشاشگر در میان مردم حضور داشتند که سبب شده تا دشمن از این فرصت سوءاستفاده کنند؛ البته اعتراض به وضعیت موجود، حق قانونی و به جای مردم است و باید انجام شود ولی تعرض به اموال عمومی و مردم هرگز مورد تأیید هیچ کسی نیست.

حجت‌الاسلام لفته‌پور گفت: مردم حمیدیه همیشه در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب حضور فعال داشته و در مناسبت‌های مذهبی، دینی و ملی نیز این حضور را به اثبات رسانده‌اند به گونه‌ای که هرساله در ایام اربعین حسینی بیش از ۱۰۰ موکب برای استقبال از زائران حسینی در مبادی ورودی این شهرستان برپا می‌شود.

به گزارش مهر، مردم حمیدیه در ۹ مهرماه سال ۱۳۵۹ با رهاسازی آب به زمین‌های کشاورزی، سبب زمین‌گیر شدن تانک‌های دشمن بعثی عراق شدند و نخستین شکست این رژیم در دوران دفاع مقدس رقم خورد.

این عملیات توسط نیروهای مردمی و مشارکت بی‌نظیر مردم سبب شکست دشمن و عدم پیشروی آن به شهرهای دیگر شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا