شهرستان ها

طرح حامیم امسال به میزبانی دانشگاه استان برگزار می‌شود

استاندار لرستان:

استاندار لرستان گفت: طرح حامیم در راستای مهارت افزایی و توانمندسازی دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از ۲۳ شهریور تا دوم مهرماه امسال به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.


به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار در نشست حامیم با حضور روسای دانشگاه‌های استان در دانشگاه لرستان به اهمیت تربیت و آموزش سرمایه انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان و طلاب سرمایه‌های انسانی هستند و دانشمندان، علما، استادان و نخبگان از بین همین افراد برمی‌خیزند بنابراین تربیت عالم متعهد به نظام اولویت است چراکه در این راستا و برای ارزش‌های معنوی، جان نثاری‌ها شده است.

وی افزود: نباید اجازه داد نظام سلطه، دانشگاه‌ها را در اختیار نظام فکری غرب قرار دهد بنابراین باید برای برون رفت از این وضعیت رویکردها و سیاست‌هایی در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه شعار علم، بی طرفی است عنوان کرد: تلاش می‌کنیم مدل و الگوی خود را داشته باشیم، مدل و الگوی غرب را از دانشگاه‌ها و جامعه علمی حذف کنیم و به توسعه ساختار و الگوی خود بپردازیم.

زیویار با تاکید بر اینکه دروس، مباحث، مبانی و سرفصل‌های اعتقادی باید به صورت قوی و محکم در دانشگاه‌ها ارایه شود عنوان کرد: نهضت امام خمینی (ره)، نظام سیاسی تعریف کرده و به دلیل عمق و گستردگی مباحث، تاثیرگذار و الگو است به نحوی که تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دوم نام گرفت و بنا بر فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی، هیمنه غرب را پایین ریخت.

وی در خصوص طرح حامیم گفت: این طرح با چشم انداز و برنامه‌های اساسی، بر تربیت دانشجوی مستعد و علاقه‌مند به فعالیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی تمرکز دارد همچنین در این راستا تربیت، آموزش، شبکه سازی و مهارت محور کردن دانشجویان، گامی اساسی در راستای ایجاد امید و انگیزه در سطح جامعه است.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا