شهرستان ها

«طرح مادرانه» در محلات فعال اردبیل برگزار می‌شود

مشگین‌شهر- مسوول کارگروه جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی فاطمه الزهرا استان اردبیل گفت: کارگاه «فرزندآوری» یا «طرح مادرانه» در حال حاضر در 10 محله فعال استان اردبیل در حال برگزاری است.

گزارش خبرنگار مهر، منیره بایرامی عصر چهارشنبه در کارگاه فرزند پروری در حسینیه الزهرا بسیج خواهران مشگین‌شهر با بیان اینکه روش‌های زیادی برای تربیت فرزند در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: این دورهمی‌ها در پایگاه‌ها با هدف رفع مشکلات در فرزندپروری و تربیت کودک با هم همفکری والدین برگزار می‌شود که این همفکری‌ها در گروه‌های مادرانه روی کیفیت فرزند پروری تاثیر می‌گذارند.

وی با اشاره به اجرای طرح مواسات مادرانه یا طرح فرزند پروری در محلات فعال استان‌ها افزود: این طرح در حال حاضر در ۱۰ محله استان اردبیل اجرا می‌شود که امیدواریم در محلات فعال شهرستان مشگین‌شهر نیز اجرایی شود.

مسوول کارگروه جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی فاطمه الزهرا استان اردبیل با اشاره به بحث کیفی فرزندآوری، فرزندپروری و جایگاه نقش مادری در خانواده بر نقش مهم مادر در تربیت فرزندان تاکید کرد و ادامه داد: در این کارگاه‌ها به عوامل تقویت و تحکیم بنیان خانواده و مهارت‌های ارتباطی توجه ویژه شده است.

بایرامی با تاکید بر نقش تربیت صحیح در خانواده و حضور فعال کنشگران جمعیت و مادران در محلات در این طرح خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب برای اجرای طرح مادرانه به صورت محله محور می‌توان نتایج مطلوبی برای داشتن جامعه بهتر به دست آورد.

نرگس محمدی، رییس بسیج خواهران مشگین‌شهر با بیان اینکه نهضت فرزند پروری در مشگین شهر در ۲۰ محله توسط پایگاه‌های بسیج خواهران اجرا خواهد شد، افزود: هدف از اجرای این طرح لبیک به فرمان رهبری است.

وی با اشاره به اجرای کارگاه آگاه‌سازی تربیت مادران دارای فرزند زیر ۶ سال به عنوان «ترنم بهشتی» ادامه داد: با توجه به انتخابات پیش رو حضور حداکثری زنان و انتخاب اصلح در بین آحاد جامعه مشتی کوبنده بر زبان دشمنان اسلام خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا