شهرستان ها

عزاداری ماه محرم اردبیلی‌ها در فضای باز برگزار می‌شود

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ۲ متری در فضای باز در استان اردبیل برگزار می‌شود.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در آستانه ماه ذی‌الحجه و همچنین محرم‌الحرام قرار داریم که در ستاد کرونا تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های ارزشی و معنوی این دو ماه اعم از دعای ندبه، نماز عید قربان و همچنین آئین‌های عزاداری ماه محرم در سطح استان در فضای باز و با رعایت فاصله دو متری و استفاده از ماسک توسط شرکت‌کنندگان برگزار شود.

وی به وضعیت قرمز کرونایی در اردبیل و وضعیت نارنجی دو شهر پرجمعیت پارس‌آباد و مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: قرار شد از روزهای آینده تالارها با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت کنند و در صورت تشدید وضعیت کرونایی از هفته آینده تالارها و برگزاری مراسم و تجمعات در فضای بسته ممنوع شود.

استاندار اردبیل در مورد فعالیت بازار سرپوشیده اردبیل نیز تصریح کرد: با اخذ تعهد از اصناف مقرر شد به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۹۰ درصد در سطح بازار فعالیت اصناف ادامه پیدا کند.

بهنام‌جو افزود: تمامی اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها در اردبیل بیرون‌بر فعالیت می‌کنند و در کنار آن ورود خودروهای غیر بومی به شهر اردبیل ممنوع و در سایر شهرها مسافران و گردشگران باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

تزریق واکسن ایرانی برکت از امروز در اردبیل

استاندار اردبیل به بستری شدن بیش از ۲۵۰ نفر بر اثر ویروس جدید کرونا در شهرهای مختلف استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار است عملیات واکسیناسیون در این استان سرعت بیشتری بگیرد به گونه‌ای که از امروز تزریق واکسن ایرانی برکت در استان اردبیل نیز شروع شد و قرار است در گام اول سه هزار دز واکسن ایرانی به جامعه هدف که گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال هستند، تزریق شود.

وی از ورود ۱۵ هزار واکسن خارجی نیز به استان خبر داد و خاطر نشان کرد: دز دوم واکسن گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال به سرعت تکمیل و در مرحله بعد گروه‌های سنی ۶۰ تا ۷۰ سال در اولویت خواهند بود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: افراد مشمول واکسیناسیون باید به تدریج و بدون تجمع و صف به مراکز تزریق واکسن مراجعه کرده و عملیات واکسیناسیون در مدت زمان مشخص انجام شود.

وی با بیان اینکه از ۵۲ هزار نفر جمعیت بالای ۷۰ سال استان بیش از ۷۱ درصد تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند، بیان کرد: تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی بر این است تا در روزهای آینده با تحویل محموله‌های جدید تزریق واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

بهنام‌جو به تجربه چهار موج سپری شده کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات نداریم و بهتر است از برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در منزل و مکان‌های سرپوشیده خودداری کرده و از انجام مسافرت‌های غیر ضرور که در بحث انتقال ویروس مؤثر است، به جد پرهیز شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا