شهرستان ها

«قرارگاه حمایت و پشتیبانی از تولید خراسان رضوی» راه‌اندازی می‌شود

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: به‌منظور شناسایی فعالان اقتصادی و استفاده از اختیارات دستگاه‌های اجرایی، «قرارگاه حمایت و پشتیبانی از تولید خراسان رضوی» راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب‌علی نظری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: مردم، بخش اصلی نظام مقدس اسلامی هستند و حضور مردم مبتنی بر اعتقاد است.

وی با اشاره به این‌که حضور مردم صرفأ مربوط به میدان خاصی نیست، افزود: این حضور با همه عرصه‌ها موضوعیت پیدا می‌کند و حوزه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با حضور مردم می‌توانیم به اهداف عالیه و بلند عرصه اقتصادی برسیم اما مزیتی که نظام اسلامی دارد و یا نقطه تمایزی که در نظام اسلامی با سایر نظام‌ها وجود دارد، این است که در نظام مقدس اسلامی عرصه اقتصاد هم تعالی بخش است و می‌تواند انسان‌ها را در مسیر رشد، کمال و تعالی قرار دهد.

وی با بیان این‌که «فعالان اقتصادی» جلوداران بدنه مردمی عرصه اقتصاد هستند، اضافه کرد: وقتی همه مردم نقش داشته باشند و از این فعالیت سالم در حوزه اقتصادی برخوردار باشند، آن هدف تعالی بخش نیز محقق خواهد شد.

نظری گفت: امیدواریم با پیشتازی فعالان اقتصادی به نیابت از بدنه مردمی و با نگاه‌های بلند و عمیق در نظام مقدس اسلامی که مادی‌ترین عرصه را به معنویت تبدیل می‌کند، شاهد باشیم که این حرکت‌های مردمی به شکل انسان‌سازانه و تکامل‌بخش، روبه‌جلو باشد.

وی تأکید کرد: اعتقاد دارم بخش خصوصی و مردمی باید دستگاه‌های حاکمیتی را به حرکت درآورند، به این منظور در دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی باید برنامه‌ها در حوزه اصناف، تجارت، مبادلات، صنعت و معدن مشخص و مشکلات احصاء شود.

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه «قرارگاه حمایت و پشتیبانی از تولید خراسان رضوی» راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: در این راستا، طی این فرآیند دستگاه‌های اجرایی وادار به استفاده از اختیاراتشان خواهند شد و مجموعه‌های فعال اقتصادی نیز شناسایی می‌شوند.

وی با بیان این‌که از اختیاراتی که داریم به نحو درستی استفاده نمی‌کنیم که با یک نگرانی و خود تحریمی به وجود می‌آید، ادامه داد: در استان خراسان رضوی که ظرفیت عظیمی همچون آقا علی ابن موسی الرضا (ع) وجود دارند، همه انگیزه دارند تا مشکلات را حل کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا