شهرستان ها

قطع برق باعث قطع آب شهروندان بجنورد شد

بجنورد- مدیر امور آب و فاضلاب بجنورد با اشاره به ورود سیلاب به سد شیرین دره، گفت: این امر باعث عدم بهره از آب سد برای بجنورد شد و از سوی دیگر قطعی برق، چاه های رزرو آب را از مدار خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، منصور درتومی از اختلال در آبرسانی به شهر بجنورد خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب بجنورد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از آب مورد نیاز شهروندان از سد شیرین دره تأمین می‌شود، گفت: در شهر بجنورد در هر ثانیه، ۷۵۰ لیتر آب مورد نیاز شهروندان می‌باشد که ۴۵۰ لیتر از آن از محل سد تأمین می‌شود اما به علت ورود سیلاب به سد شیرین دره، فقط امکان برداشت ۳۰۰ لیتر آب بر ثانیه از قسمت فوقانی آبگیر سد که در سال گذشته به بهره برداری رسید، را داریم که این میزان نیز کفاف نیاز مصرفی شهروندان را نمی‌دهد.

وی افزود: همچنین به دلیل قطعی برق، چاه‌های رزرو در مناطق کلاته نقی و ارکان که مابقی آب شرب مورد نیاز شهروندان که ۳۰۰ لیتر می‌باشد را نیز از دست دادیم.

درتومی با بیان اینکه مصرف در شهر بجنورد ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: علاوه بر شرایط خاص مقابله با کرونا، افزایش کم سابقه دما نیز مزید برعلت بوده است، به طوری که در هفته جاری مصارف شهروندان از ۶۵۰ لیتر مصرف در هر ثانیه به بیش از هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

وی در پایان با اشاره بر اینکه تداوم افزایش دما را در طی روزهای آتی خواهیم داشت و پر شدن دوباره مخازن ذخیره آب زمان بر است، از شهروندان درخواست کرد تا مدیریت مصرف آب شرب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و از هرگونه استفاده آب شرب برای مصارف غیر شرب جدا پرهیز نمایند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا