شهرستان ها

لذت کار فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار، در اجرای صحیح و برنامه محوری کارها است

تقویت موسسات فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری در مناطق کمتر برخوردار خوزستان، یکی از مسیرهای کارآمد در انتقال درست مفاهیم فرهنگی است؛ مسیری میانبر برای کشف، آموزش و معرفی استعدادهایی که می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت در این مناطق تاثیرات فرهنگی و شغلی بسزایی ایجاد کنند.

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛


به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با توجه به پایان موفقیت آمیز دوره‌های عکاسی و تصویربرداری در مناطق کمتر برخوردار خوزستان توسط موسسه فرهنگی-هنری طلوع هی‌جار بختیاری، سیدعبدالله موسوی مدیر این موسسه با اشاره به نیاز بیش از پیش به اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری و ایجاد زیرساخت به منظور تقویت روحیه جمعی و ایجاد نشاط و امیدواری در جامعه، گفت: با توجه به پیشنهاد این موسسه و ارائه طرح در قالب جدول شماره ۱۷ به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد اشتغال در برخی از شهرها و مناطق کمتر برخوردار استان، دوره‌هایی در حوزه عکاسی و تصویربرداری از خردادماه تا مهرماه امسال به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

موسوی با این توضیح که این دوره‌ها در شهرهایی از جمله ایذه، دزپارت، رامهرمز، هفتکل، قلعه تل و باغملک به اجرا درآمدند، افزود: در این دوره‌های آموزشی، با برگزاری تورهای طبیعت گردی، دوره‌های نقد و بررسی تصویر، آثار هنرجویان مورد ارزیابی قرار گرفته و در تمامی شهرستان‌ها آثار پایان دوره در قالب جشنواره به ارزیابی نهایی رسید که این طرح با استقبال گرمی مواجه و بازخوردهای مثبتی را در تمامی این شهرستان‌ها ایجاد کرد.

او ادامه داد: در این جشنواره‌های درون شهرستانی، هر هنرجو با تحویل ۱۰ قطعه عکس، شناخت مفهومی خود از تصویر را محک زده و در کنار این اتفاق که برگزیدگان هر بخش هدایا و الواحی را به رسم یادبود دریافت کردند، تصاویر منتخب در چارچوب یک نمایشگاه به بازدید عمومی رسید.

این فعال فرهنگی ضمن تقدیر از عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونین این مجموعه و تمامی کسانی که در برگزاری هرچه باشکوه تر این دوره‌ها در کنار این موسسه بودند، گفت: ۲ هزار و ۳۴۵ قطعه عکس خروجی نهایی این دوره‌ها بود که توسط داوران و کارشناسان عکاسی مورد داوری قرار گرفت. داوران و مدرسین این دوره سید مدیار شجاعی پور، سید خلیل موسوی و مهران خواجوی بودند.

موسوی در پایان تصریح کرد: موسسه طلوع هی‌جار بختیاری در طول سال‌های گذشته تاکنون با اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری و برگزاری جشنواره‌های مختلف، در مسیر تسهیل‌گری و ارتقای سطح کیفی حوزه فرهنگ گام‌های اساسی برداشته و همواره امیدوار است که با حمایت از این موسسه و دیگر متولیان فرهنگی گام‌های موثری برای بهبود حوزه فرهنگ و هنر در مناطق کمتر برخوردار خوزستان برداشته شود. تقویت موسسات فرهنگی و اجرای برنامه‌های هنری در مناطق کمتر برخوردار استان، یکی از مسیرهای کارآمد در انتقال درست مفاهیم فرهنگی است. مسیری میانبر برای کشف، آموزش و معرفی استعدادهایی که می‌توانند در یک بازه زمانی کوتاه مدت در این مناطق تاثیرات فرهنگی و شغلی بسزایی ایجاد کنند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا