شهرستان ها

لزوم ارتقا جایگاه فناوری در توزیع آب

اردبیل- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ارتقا جایگاه فناوری در توزیع آب به دلیل روبرو بودن با کمبود آب لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حیدری اُناری بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری و فناوری صنعت آب استان و نقش ایجاد کارخانه نوآوری در این حوزه اظهار کرد: ارتقا جایگاه فناوری در توزیع آب به دلیل روبرو بودن با کمبود آب لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است، گفت: رعایت الگوی کشت نیازمند آموزش، تأمین زیرساخت و توانمندسازی مردم است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطر نشان کرد: بر اساس الگو و استاندارد کشت در شبکه ۷۰ هزار هکتاری مغان دو برابر بیشتر از سایر شبکه‌های آبیاری آب مصرف می‌شود که نیازمند ورود فناورانه جهت حل این چالش هستیم.

حیدری با اعلام حمایت کامل از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: شرکت‌هایی که بتوانند خلاءهای بخش آب را پر کنند مورد استقبال و حمایت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل قرار خواهند گرفت.

وی تبدیل ایده به محصول را یکی از اهداف مهم در راه اندازی کارخانه نوآوری آب عنوان کرد و افزود: کارخانه نوآوری آب در استان اردبیل بستری برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان به منظور حل مشکلات و نیازهای حوزه آب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین یادآور شد: بسترسازی و حمایت از افراد خلاق، مراکز رشد و شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای پاسخ به نیازهای بخش آب از مواردی است که به دنبال آن هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا