شهرستان ها

لزوم بهره از جوانان در کنار نیروی باتجربه درشورای نگهبان قزوین

قزوین-امام جمعه قزوین در دیدار رییس و تعدادی از مدیران دفتر نظارت و بازرسی شواری نگهبان استان گفت: استفاده از جوانان در کنار نیروهای باتجربه، یکی از نیازهای شورای نگهبان در قزوین است.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس و تعدادی از مدیران دفتر نظارت و بازرسی شواری نگهبان استان قزوین با تبریک سالروز تأسیس این نهاد انقلابی اظهار کرد: الحمدالله اعضای دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان با درایت رسالت‌های خود را به انجام می‌رسانند و این کار خطیر و سنگین را پیش می‌برند و به همه شما عزیزان خدا قوت می‌گویم.

وی با بیان اینکه کاری که شما عزیزان در ایام انتخابات انجام دادید مصداق اقامه نماز بود، خاطرنشان کرد: کاری که شما عزیزان انجام دادید مصداق اقامه نماز، استحکام عدالت دینی و ارزش‌های قرآنی بود که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مردم با حضور کمی و کیفی در انتخابات سربلندی آفریدند، تصریح کرد: همه عوامل خارجی و داخلی در انتخابات پای کار آمدند و تبلیغات بی‌سابقه‌ای کردند تا مردم پای صندوق رأی نیایند اما با وجود این همه تبلیغ سو، مردم حضور باشکوهی داشتند و با در نظر گرفتن این همه تخریب علیه انتخابات می‌توانیم این دور از انتخابات را با انتخابات اوایل انقلاب قابل مقایسه بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام خمینی (ره) زمانی که انقلاب را شروع کرد، مسیر دشواری را در پیش داشت اما خداوند فرموده آنهایی که بر اساس ایمان قدم بر می‌دارند، از آنها دفاع می‌کند و در پیروزی انقلاب و وقایع پس از آن این دفاع و حمایت را از نظام اسلامی همواره دیدیدم و در انتخابات نیز این معنا برای همگان تفسیر شد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: نگهبانی و نگهداری، از رسالت‌های اصلی شورای نگهبان محسوب می‌شود و این نهاد انقلابی وظیفه نگهبانی از نظامی را دارد که دغدغه عدالت دارد و زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت (عج) است و از این حیث بسیار کار دشواری را بر عهده دارد.

امام جمعه قزوین افزود: زمانی رسالت‌های نگهبانی و نگهداری شورای نگهبان تحقق می‌یابد که رضای خدا و اولیا خدا در نظر گرفته شود و در مسیر دغدغه‌های رهبری گام بردارید و بحمدالله شاهدیم این معانی به خوبی از سوی شما عزیزان دنبال می‌شود.

وی استفاده از جوانان در کنار نیروهای باتجربه را یکی از نیازهای شورای نگهبان در قزوین برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور نیروهای با تجربه در شورای نگهبان بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است و در کنار این مهم لازم است حضور جوانان نیز جدی‌تر گرفته شود تا جوانان در کنار نیروهای با تجربه، کسب تجربه و مهارت کنند و سرمایه‌ای برای این نهاد انقلابی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تبیین پشت صحنه‌های شورای نگهبان در حوزه استفاده از جوانان را ضروری دانست و تأکید کرد: اینکه در پشت صحنه‌های شورای نگهبان جوانانی در حوزه پژوهش فعالیت دارند و بازوی قدرتمندی برای یاری رساندن به مسئولان شورای نگهبان هستند را ممکن است حتی خواص هم اطلاع نداشته باشند و لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی جدی صورت بگیرد.

آقای محمدتقی صفری رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان قزوین در این دیدار بیان کرد: مردم درخشان‌ترین نقطه انتخابات بودند و بحمدالله حضور و مشارکت معقول و منطقی در انتخابات را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: تأخیر در شروع انتخابات بخش بدی بود که امیدواریم با ریشه‌یابی و رفع این مشکل دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی در انتخابات نباشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا