شهرستان ها

لزوم شایستگی، شفافیت و پاسخگویی از سوی نامزدهای شورای اسلامی شهر

قم- عضو هیات علمی موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم شایستگی، شفافیت و پاسخگویی نامزدهای شورای شهر گفت: ورود افراد نالایق به این عرصه، خیانت به مردم است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شایستگی، شفافیت و پاسخگویی نامزدهای شورای شهر گفت: کسی که توان اداره شهر را ندارد و شهر را نشناسد اگر در این عرصه ورود کند، به مردم خیانت کرده است. نامزد شورای شهر باید حداقل شهر را بشناسد و برای حل مشکلات مردم تخصص داشته باشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: نامزد شورای شهر باید در ابعاد مختلف زندگی از جمله دارایی‌ها و افکار و اعتقادات، شفاف باشد و دقیقاً مشخص باشد که اکنون چگونه زندگی می‌کند و پس از این چهار سال چه چیزهایی به دست آورده است و آیا سو استفاده کرده است یا نه.

وی با اشاره به سابقه منفی شوراهای شهر در این دوره و زندانی شدن تعدادی از اعضای شوراهای بعضی شهرها گفت: حداقل انتظار این است که مقامات قانونی در جریان جایگاه مالی و دارایی شخص قرار گیرند تا در بُعد مالی، چنین مفاسدی به وجود نیاید.

دبیر سیاسی هفته نامه «پرتو سخن» با اشاره به قید اسلام در عنوان «شورای اسلامی شهر» افزود: یکی از نکاتی که لازم است بررسی شود مبانی فکری کاندیداهای شورای شهر است. اگر عضو شورای شهر دارای انحراف عقیدتی باشد در سبک زندگی و فرهنگ مردم نیز تأثیر گذار است.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: شورای شهر، بخش عمده زندگی مردم را در اختیار دارد لذا در انتخاب اعضای این شورا باید شفافیت مالی و فکری وی، مورد توجه قرار بگیرد

وی درباره چالش «شایستگی، شفافیت و پاسخگویی» که به همت خبرگزاری مهر راه اندازی شد، گفت: همانگونه که تشکل‌ها با معرفی نامزدها می‌توانند به مردم کمک کنند، رسانه نیز در این زمینه می‌تواند به مردم کمک قابل توجهی نماید.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: رسانه می‌تواند از نامزدها بخواهد که برنامه و زندگی خود را به صورت شفاف بگویند و مردم با مشاهده برنامه‌ها و افکار آنها، به توانایی آنها پی برده و به مقایسه بپردازند و سرانجام انتخابی درست داشته باشند. مردم می‌توانند با کمک رسانه بفهمند که آیا چنین شخصی ساده زیست است یا اشرافی؟ آیا خادم است یا خائن.

وی افزود: با کمک رسانه حتی می‌توان لیست‌های مختلف که توسط تشکل‌ها معرفی می‌شود را با یکدیگر مقایسه کرد و یک لیست را به عنوان لیست ارجح انتخاب کرد.

حجت الاسلام روانبخش درباره جنبش «ازما» که توسط خبرگزاری مهر به راه افتاده است، گفت: این چالش، طرح خوبی است و امیدواریم که مردم بتوانند با کمک رسانه، انتخابی درست و مفید برای شهر داشته باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا