شهرستان ها

لزوم مشارکت مدیران کنترل کیفیت در دوره‌های تدوین استانداردهای ملی

اردبیل- مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در دوره‌های آموزشی و تدوین استانداردهای ملی مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی ظهر چهارشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی استان اردبیل با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در تأمین کیفیت بسیار حائز اهمیت و کلیدی است، اظهار کرد: مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در دوره‌های آموزشی و تدوین استانداردهای ملی مشارکت داشته و از نظرات شرکت‌های دانش بنیان در راستای ارتقاء کیفیت محصولات استفاده بکنند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری نشست‌های تخصصی استاندارد و کیفیت به منظور رفع مشکلات واحدهای استان افزود: اداره کل استاندارد استان اردبیل همواره در کنار واحدهای تولیدی و خدماتی بوده و با افتخار، حمایت از تقویت تولیدات و رفع موانع و توسعه استانداردسازی در استان را سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: جلوگیری از تولید محصول مغایر با استاندارد جزء وظایف مدیر کنترل کیفیت است و هر واحد تولیدی برای هر شیفت کاری خود ملزم به به کارگیری یک مدیر کنترل کیفیت است.

علایی با بیان اینکه رعایت استانداردها، بازاری مطمئن و پویا را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: امر نظارت کامل وظایف مدیران کنترل کیفیت را در خصوص کنترل کیفیت محصولات تولید شده چند برابر می‌سازد و این مهم باعث می‌شود که یک محصول تولیدی با شرایط مناسب نظارت و کنترلی در واحد تولیدی به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: یک محصول زمانی ماندگار است که کیفیت مورد انتظار مشتری را تامین کند و واحد تولیدی زمانی به برند مطلوب می‌رسد که هم نیاز مصرف کننده و هم توسعه پایدار را مد نظر قرار دهد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا