شهرستان ها

مفهوم شهادت و ترویج این فرهنگ در بسیار حائز اهمیت است

زنجان-استاندار زنجان شهدا را رزق معنوی و اجتماعی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: مفهوم شهادت و ترویج این فرهنگ در کشور بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اظهار کرد: در انقلاب اسلامی باید داشته های خود را مرور کنیم و از نقاط قوت خود به نحو احسن بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از فناوری‌ها و تسلیحات نظامی جلو هستیم و دشمن جرئت حمله نظامی با کشور را ندارد، ابراز کرد: با این حال در مقابل نظام سلطه، امپراتوری رسانه نداریم و طرف مقابل حق و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند.

استاندار زنجان تصریح کرد: در این بین ما داشته دیگری داریم که در بعد فردی و اجتماعی نمود دارد و آن معامله با خدا بر سر جان است و من اسم شهادت را رزق معنوی اجتماعی می‌گذارم که به جامعه ما انرژی حرکتی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انقلاب با انواع فراز و نشیب‌ها مواجه بودیم، ادامه داد: انرژی شهدای انقلاب هنوز برای استقلال و عزت کشور جاری است و شاهد برکات حضور آن‌ها هستیم و در غزه نیز خون هر شهید گشایش‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

افشارچی افزود: یاد شهدا این نکته را یادآوری می‌کند که سرپا ایستادن ما در گرو اهمیت به ارزش‌ها و مفهوم شهادت اس و در آموزش و پرورش و تربیت فرزندان باید بیشتر نسبت به این مسئله حساس باشند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه تصریح کرد: در معرفی شهدا موفق عمل نکردیم و شهدا غریب واقع شدند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قاداماتی انجام شده اما کافی نیست.

عباس برزگر با تأکید بر اینکه باید سامانه جامع تهیه کنیم تا همه خاطرات و آثار در یک پایگاه بایگانی و به نسل آینده منعکس شود، گفت: برای تولید فیلم‌ سینمایی نیز باید برنامه‌ریزی کرد و از آموزش و پرورش انتظار می‌ررود که زمینه دیدار دانش‌آموزان با خانواده شهدا و انس بیشتر را فراهم کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا