شهرستان ها

مهار آتش در پارک ملی گلستان/ عملیات اطفا در نقطه پنجم ادامه دارد

گرگان- مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از اطفای آتش در نقطه چهارم پارک ملی گلستان خبرداد و گفت: عملیات اطفا در نقطه پنجم ادامه دارد.

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وزش باد از صبح امروز شاهد گسترش آتش در پارک ملی گلستان بودیم که حریق به خارج از محدوده پارک سرایت کرد و علاوه بر آن یک خط آتش هم در حریق چهارم ایجاد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: نیروهای مردمی، امدادی، محیط زیست، منابع طبیعی و سپاه و بسیج در دو منطقه دچار حریق مستقر شده و عملیات مهار و اطفاء آتش را انجام دادند.

وی از مهار و اطفای حریق در نقطه چهارم خبرداد و گفت: آتش در خارج از پارک ملی گلستان هم که مسئولیت اطفاء آن با منابع طبیعی بوده کنترل شده و فردا عملیات اطفاء کامل انجام خواهد شد.

کنعانی اضافه کرد: فردا نیروهای تازه نفس به منطقه اعزام شده و امیدواریم که شرایط آب و هوایی هم برای اطفاء حریق مساعد باشد و بتوانیم حریق را کاملاً خاموش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: براساس برآوردهای اولیه در حریق اول پارک ملی گلستان هشت هکتار، در حریق دوم ۱.۵ هکتار و در حریق سوم دو هکتار در آتش سوخت و در حریق چهارم طبق برآوردهای اولیه ۲۵۰ هکتار درگیر حریق بوده و محدوده دچار خسارت بعد از ارزیابی اعلام می شود.

طبق گفته وی مساحت حریق پنجم هم توسط منابع طبیعی اعلام می شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا