شهرستان ها

موفقیت در ورزش‌های گروهی باورهای فرهنگی جامعه را تغییر داده است

قزوین- معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در گذشته این اعتقاد وجود داشت که ایرانیان در ورزش‌های گروهی موفق نمی‌شوند اما موفقیت ما در ورزش‌های گروهی این نگاه را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سینا کلهر در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان قزوینی اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با اشاره به حوادث منطقه و جنابت رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: جوانان و ورزشکاران ایرانی و مسلمان بیشترین هزینه را برای مقابله با اسرائیل پرداخته‌اند.

وی افزود: این ورزشکاران با غیرت علی رغم برتری بر ورزشکاران رژیم صهیونیستی از قرارگرفتن در برابر ورزشکاران این رژیم خودداری می‌کنند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مدال جوانان این کشور در عرصه‌های بین‌المللی تنها یک نشان قهرمانی نیست بلکه ماحصل و نتیجه سال‌ها زحمت خود، مربیان و حتی خانواده آن ورزشکار است.

وی با بیان اینکه موفقیت در ورزش‌های گروهی مانند والیبال نگاه فرهنگی جامعه را تغییر داده است، تاکید کرد: در گذشته این اعتقاد وجود داشت که ایرانیان در ورزش‌های گروهی موفق نمی‌شوند اما موفقیت ما در ورزش‌های گروهی این نگاه را تغییر داد.

کلهر با تقدیر از نقش آفرینی زنان ورزشکار در عرصه‌های بین‌المللی ادامه داد: درخشش زنان ورزشکاران در رشته‌های مختلف مخصوصاً رشته‌های توپی نیز اتفاق بزرگ و مثبتی برای جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار سلامت جسم و جان که در ورزش مهم است باید به دنبال سلامت روح و روان و ورزش پهلوانی که سنت دیرینه ملت ایران است باشیم.

این مسئول در پایان یادآور شد: ورزشکاران ایرانی با توجه به زیرساخت‌های ورزشی کشورهایی همچون چین، ژاپن و کره رقابتی نا عادلانه داشتند اما همت و عزم جدی ورزشکاران ایرانی و قزوینی تحسین همه را برانگیخته و مایه افتخار کشور و مردم هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا