شهرستان ها

میانگین بستری کرونا در شاهرود به روزانه ۲۰ نفر افزایش یافت

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه چرخه انتقال ویروس کرونا هم‌اکنون فعال و مهار نشده است، گفت: میانگین بستری کرونا در شاهرود به روزانه ۲۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن صبح دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا به میزبانی فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه طی دو هفته گذشته میانگین بستری روزانه از ۱۳ بیمار به ۲۰ نفر افزایش پیداکرده است، ابراز داشت: این امر نشان می‌دهد که چرخه انتقال ویروس هم‌اکنون فعال و مهار نشده است.

وی افزود: عادی انگاری و کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس، کسب‌وکارها و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و همچنین برخی از روابط و هر آنچه منجر به تجمع، ازدحام و افزایش مواجهه در این شرایط شکننده موجب افزایش نسبی مبتلایان در شرق استان سمنان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲۰ بیمار کووید ۱۹ در بخش‌های ویژه بیماران کرونایی بستری شدند، ابراز داشت: در این بازه زمانی نیز پاسخ ۸۱ نمونه آزمایشگاهی در شهرستان شاهرود و میامی مثبت اعلام‌شده است.

چمن بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، در ادامه تصریح کرد: از این تعداد بیمار بستری، ۱۶ نفر باحال بد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

وی بابیان اینکه پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های شاهرود و میامی هنوز به حدی نرسیده که ایمنی جمعی ایجاد کند، افزود: ایمنی جمعی با تزریق دو دُز واکسن ۹۰ درصد از جامعه تحت پوشش محقق می‌شود که هنوز با این هدف در سراسر کشور و منطقه فاصله زیادی وجود دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا