شهرستان ها

هویت بخشی عاملی برای تعالی و پیشرفت است

شیراز- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز گفت: هویت بخشی به جامعه عاملی برای دستیابی به توسعه و تعالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی صادقی بعدازظهر سه شنبه در مراسم گشایش همایش «هویت ایرانیان» بیان کرد: هویت بخشی به تمامی آحاد جامعه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده در تمامی جوامع بشری مورد تاکید بوده است.

وی اضافه کرد: هویت به عنوان معنا است که شکل دهنده و فراهم کننده زیرساخت برای فعالیت‌های بشری را فراهم کند البته هویت دارای وجه‌های مختلفی است که از جمله آنها می‌توان به وجه ثابت و وجه متغیر است.

صادقی ادامه داد: وجه ثابت هویت ایستایی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بوده و وجه پویای هویت نیز وحدت آفرین برای جامعه بشری برای رسیدن به تعالی است.

رئیس همایش هویت ایرانیان متذکر شد: نگاه به انسان مهم‌ترین عامل برای اثرگذاری بر هویت انسان بوده از این رو باید تحولات اجتماعی را در تحلیل هویت جامعه بشری نیز در نظر گرفت.

به گفته این مقام مسئول عدم توجه به هویت اجتماعی موجب خروج فرد از جامعه خواهد شد از این رو حاشیه نشینی اجتماعی بسیار خطرناک‌تر از حاشیه نشینی در شهرها است البته اگر جامعه به دنبال پیشرفت و توسعه بوده باید زمینه توسعه یافتگی جامعه را در نقش هویت جامعه یافت.

وی ادامه داد: خداباوری و پرستش خداوند یکتا ویژگی مشترک ایرانیان در طول تاریخ بوده و این ویژگی پس از ورود اسلام به ایران افزایش یافت و موجب شد جامعه ایرانیان با این ویژگی‌ها در جهان ممتاز شوند.

ارسال ٢۵٨ مقاله به دبیرخانه همایش

شکرالله خاکرند دبیر علمی همایش هویت ایرانیان نیز در این همایش گفت: همایش هویت ایرانیان با نگرش هویت بخشی به جامعه ایرانی و از بین بردن خرده فرهنگ‌های غربی که در تضاد با هویت ایرانیان است برگزار شد.

وی ادامه داد: جامعه پردازی یکی دیگر از موضوعاتی است که در این همایش مدنظر بوده این در حالی است ٢۵٨ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ١۵٠ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

دبیر علمی همایش هویت ایرانیان افزود: از میان مقاله‌های پذیرفته شده ١١٠ مقاله مورد پذیرش برای چاپ و ۴١ مقاله نیز مورد پذیرش برای ارائه قرار گرفت.

خاکرند عنوان کرد: ١٠ نفر از پژوهشگرانی که به این همایش مقاله ارسال کردند مقرر شده تا نسبت به ارائه به صورت حضوری در همایش هویت ایرانیان اقدام کنند.

وی افزود: همایش هویت ایرانیان در تلاش است تا با احیای هویت ایرانیان علاوه بر حمایت از پژوهشگران زمینه تعالی بخشی به جایگاه هویت جامعه ایرانی در نظام جهانی را فراهم کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا