شهرستان ها

وجود صنایع آب بر و آلاینده در کاشان بر خلاف طرح آمایش سرزمینی است

کاشان – دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: وجود صنایع آب بر و آلاینده در کاشان بر خلاف طرح آمایش سرزمینی است.

به گزارش خبرنگار مهر روح الله دهقانی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشان ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها باید تبدیل به بالفعل شود.

وی با بیان اینکه موضوع آب یک چالش جدی برای کاشان و منطقه است، ابراز داشت: صنایع آب بر و آلاینده نباید در کاشان مستقر شود و این خلاف طرح آمایش سرزمینی است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را در راستای حفظ حقوق مردم بدون تاثیرپذیری از هیچ فرد و یا گروهی انجام دادیم، تصریح کرد: در مورد تأسیس کارخانه سرب در کاشان یک سری خلأهای قانونی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت صدور مجوز با سازمان صمت و بررسی مسائل زیست محیطی با سازمان محیط زیست است، خاطرنشان کرد: در یک مرحله چون این کارخانه مجوز نداشت دستور پلمب آن را صادر کردیم و در نهایت با مصوبه شورای تأمین از فعالیت این کارخانه خودداری کرده‌ایم.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر برای تبدیل زندان قدیم به مرکز نگهداری زندانیان متجاهر تاکید کرد: این تصمیم فعلاً منتفی شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کمپ‌های خصوصی ترک اعتیاد مناسب نیست، گفت: ایجاد این مرکز با هزینه دولتی می‌توانست مشکلات خانواده زندانیان را تا حدود زیادی مرتفع کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه کاشان در حال حاضر مرکز ترک اعتیاد ندارد، افزود: در کاشان حدود ۲۰۰ خانم معتاد تخت درمان هستند که ایجاد یک مرکز تخصصی دولتی برای بانوان می‌توانست کمک زیادی به این افراد باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آب و اتباع را دو بحران جدی برای کاشان دانست و خاطرنشان کرد: کاشان یک موقعیت استراتژیک دارد و باید در مورد حضور اتباع یک برنامه مشخصی داشته باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه حدود ۹ هزار دانش آموز از اتباع در کاشان مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: در بسیاری از شهرها برای حضور اتباع محدودیت و یا حتی ممنوعیت وجود دارد و از این رو لازم است این موضوع به طور ویژه بررسی شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا