شهرستان ها

ورود ۸۵ هزار دز واکسن به خراسان رضوی

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: ۸۵ هزار دز واکسن جدید به استان وارد شده که با دستورات رئیس جمهور و وزیر بهداشت، سرعت واکسیناسیون بالاتر خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی، با قدردانی از برگزاری مطلوب مراسم عزاداری ایام ماه محرم در استان و مشهد، اظهار کرد: امسال مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت مثال‌زدنی پروتکل‌های بهداشتی در مشهد برگزار شد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته پزشک، افزود: کادر درمان استان ۱۸ ماه طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشتند که این رویداد در تاریخ بهداشت و درمان کشور سابقه نداشته است، پزشکان و پرستاران ما خدمات برجسته و ماندگاری ارائه کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که بخشی از ظرفیت مراکز درمانی دولتی را پای کار آورده‌ایم، بیان کرد: برای این‌که به ضریب پایداری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برسیم، نیازمند رعایت حداقل ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی هستیم که در این جهت فرمانداران و کمیته نظارت با جدیت تمام نظارت‌های خود را بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند که در کنار آن، با زحمات و تلاش‌های مجموعه رسانه بتوانیم مانع از عادی‌انگاری در سطح استان باشیم.

وی با بیان این‌که تا پنجم شهریورماه، محدودیت‌های ورود به استان برقرار خواهد بود، گفت: خوشبختانه روند مدیریت مبادی ورودی به استان تحت کنترل است و نیروی انتظامی با قوت و جدیت پای کار است.

معتمدیان با اشاره به تأمین اکسیژن برای بیماران، اضافه کرد: ۲۰ تن اکسیژن میزان تولید روزانه استان بوده و این یکی از حیاتی‌ترین نیازهای مراکز درمانی است، با این وجود، خیرین، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی با ما در این زمینه داشتند و اکنون بسیاری از بیمارستان‌های ما به اکسیژن‌ساز مجهز شدند و بخشی دیگر در حال اقدام است.

وی افزود: بنا داریم مخزن ۶۰ تنی اکسیژن را در یکی از مراکز تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی تعبیه کنیم تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی به اهمیت تأمین نیروی انسانی مراکز درمانی، بستری موقت و سرپایی اشاره و اظهار کرد: ۱۷ هزار نفر از جامعه پزشکی استان نیازمند کمک هستند که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این زمینه ظرفیت‌های خوبی دارند.

وی از ورود ۸۵ هزار دز واکسن جدید به استان خبر داد و گفت: سرعت واکسیناسیون با دستورات رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بالا خواهد رفت.

معتمدیان متذکر شد: در حال حاضر به طور میانگین قابلیت تزریق روزانه ۵۰ هزار دز واکسن داریم که برای تزریق تا ۱۰۰ هزار دز در روز هدف‌گذاری کردیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا