شهرستان ها

پایان دولت دوازدهم و وعده بر زمین مانده راه آهن اردبیل

اردبیل- پروژه راه آهن اردبیل-میانه در ۱۸ سال اخیر به رغم وعده‌های مکرر دولت‌ها همچنان به عنوان پروژه به یادگار مانده از سال‌های دور تکمیل نشده و برای تکمیل به دولت سیزدهم محول می‌شود.

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: در حالی که وعده مکرر دولتمردان در دولت‌های قبلی علی‌التخصیص دولت دوازدهم این مهم را ایجاب می‌کرد که عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه تا پایان دولت پیشین به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اما همچنان این راه آهن به سرانجام نرسیده و با وجود پایان دولت دوازدهم مهم‌ترین وعده این دولت به مردم استان اردبیل بر زمین مانده است.

ایجاد راه آهن اردبیل – میانه و اتصال این استان به شبکه ریلی سراسری بعد از گذشت سال‌ها انتظار به عنوان مطالبه به حق مردم استان اردبیل با فراز و فرودی روبه‌رو بوده که با وجود اتمام مأموریت دولت دوازدهم و گذشت ۱۸ سال از آغاز این پروژه هنوز راه آهن اردبیل – میانه به اتمام نرسیده است.

در حالی که برخی از مسئولان خبر از ادامه احداث این خط ریلی به سمت مغان را می‌دهند، لیکن فاز اصلی این پروژه در مراحل اتمام همچنان در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

هر چند بنا به اظهارات مسئولان کشوری و استانی اجرای شبکه ریلی استان اردبیل در چند سال اخیر سرعت خوبی گرفته، اما وعده‌های مکرر و حتی نصب روزشمار برای این پروژه نتیجه‌ای به همراه نداشته و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز اردبیلی‌ها سوت قطار را نشنیدند و همین موضوع میزان نارضایتی آنان از عملکرد دو دولت قبلی را تشدید کرد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، پیشرفت پروژه راه آهن اردبیل – میانه با تزریق اعتبارات مختلف از محل فاینانس داخلی و منابع ملی روند رو به رشدی را داشته و به نظر می‌رسد در تازه‌ترین بررسی‌ها تا آخر امسال این پروژه با تزریق اعتبار مورد نیاز آماده بهره‌برداری باشد.

داوود شایقی اظهار کرد: در دولت دوازدهم و با حضور نوبخت در رأس سازمان برنامه و بودجه سعی شد تا از راه‌های مختلف منابع مورد نیاز برای این پروژه ملی اختصاص پیدا کند تا با پرداخت مطالبات پیمانکاران، روند اجرایی آن سرعت گیرد.

وی تصریح کرد: هر چند پروژه در سه سال اخیر سرعت گرفته و هم در بخش زیرسازی و هم روسازی حرکت‌های مؤثری در خصوص این پروژه مهم ریلی انجام شده، اما برخی از مشکلات از جمله افزایش قیمت‌ها و تورم به وجود آمده به همراه تأمین نشدن برخی از تجهیزات مورد نیاز حوزه روساختی این پروژه را با تعلل و دیرکرد مواجه کرده است.

این مسئول از عنایت ویژه استاندار اردبیل برای تکمیل این پروژه خبر داد و افزود: استاندار اردبیل تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا استان اردبیل تا پایان امسال به شبکه ریلی سراسری بپیوندد.

به نظر می‌رسد مردم از وعده‌های مسئولان در این ۱۸ سال و در دو دولت قبلی به قدری خسته شدند که دیگری باوری برای اتمام عملیات اجرایی راه آهن اردبیل در بین عموم مردم به چشم نمی‌خورد و اما با این وجود انتظارشان از دولت سیزدهم تکمیل راه آهن اردبیل و اتصال این استان به شبکه ریلی است در حالی که بسیاری از استان‌ها در سال‌های اخیر به این شبکه ریلی پیوسته‌اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا